|
|
|
|---|---|
|
OK, nu har jag letat, men inte hittat något svar på min fråga. Jag har en business kasett-radio och tänkte försöka få in en CD-enhet. Eftersom alla som säljer begagnade CD-enheter vill ha så jäkla mycket för dem tänkte jag att det kanske funkar att sätta in en "icke original" CD med monteringssats. Frågan är bara då vad som händer med radion. Jag har gärna kvar radion och vill således bara sätta i en CD under luckan som idag rymmer kasetten. Funkar detta? //Salami | |
|
Hej jag vet inte hur det ser ut men logiskt tänk byter du bara band mot cd så det borde funka om storleken o kablar är lika på båda... MVH Grabber |
|
| Tror nog att en bilradiohandlare kan hjälpa dig med det. Välj en som genomför monteringar, de kan säkert har jag hört. | |
| När jag tänker efter så bytte jag själv hos BMW till min förra och om jag inte minns helt galet så låg det kring 2000, men det har du säkert redan kollat... | |
|
Hej Salami!! Det är många som tror att radio delen och kasett/CD delen är två skilda enheter. Men det är dom inte. Det du ser under kasetten är bara en skärm. Som en vanlig stereo allting är i en enhet. Bara displayen är flyttade nedåt. Det är klart att det går sätta i en vanlig stereo och behålla displayen med lite modifikation. Men du får bara se klockan och ingenting annat på skärmen. Sedan att du inte kan använda knapparna på ratten, hade du kanske räknat med. Personligen tror jag inte du kommer billigt undan att montera en vanlig stereo på en firma. Men om du är händig eller han en bekant som jobbar men bil stereo är det en annan femma. Mvh. |
|
|
Tar du bort den gamla är det inga problem att montera bilstereo med monteringsats och angående knapparna i ratten finns det påassande interface så att dom kan styra stereon om stereon har stöd för det. Bilen: Länk |
|
|
Det kan väl inte vara så beklämmande att komma över en orginalcd för ca 1500:- (mer ska du inte behöva betala) i jämförelse med hur tvärful och svårsåld bilen blir med en ISO-stereo inbakad i en annars väldesignad panel. 6a - för det är du värd |
|
|
Var köper man begagnade BMW apparater? Pelle BMW 530DA -02 Mustang -65 Cab |
|
|
bildelsbasen.se eller blocket eller lägg in köpesannons i powerbörsen 6a - för det är du värd |
|
|
Vart går alla krockade/ skrotade bilar? Pelle BMW 530DA -02 Mustang -65 Cab |
|
|
Begagnade> pröv også www.ebay.de |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.