|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag ska upp till Spånga närmare bestämt Gröndals Bil o Motor och titta på en bil (dock inte en BMW tyvärr). Jag undrar om det är någon på detta forum som vet något om denna handlare... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Hör med Kalle Hansen, nått felminne säger mig att han handlade en E38 där men det är jag inte 100 på. ///MVH Hasso Länk |
|
Det stämmer, jag köpte 740iA -95 av Bjarne Ricker som delar lokal med Gröndals Bil & Motor... som egentligen mynnar ut i två olika enskilda firmor. Tror den andra (som drivs av Bjarne) heter BR-Bilar eller liknande. De finns i samma lokaler i Spånga. Bjarne hade dock inte bilen jag köpte skriven på firman, utan som privatbil. Som bilhandlare/enskild firma lever han väl i någon slags gråzon... Det var alltså enbart Bjarne som jag hade kontakt med, och jag uppfattade honom som en typisk bilförsäljare. Han var trevlig, lätt att ha att göra med och inte oärlig. Å andra sidan så hade han lite intressanta uppfattningar om vad "nyskick" och "jättebra skick" innebär... Nåja bilen var åtminstone i ungefär det skick jag föreställt mig när jag kom upp - med undantag av att han hade lovat mig att bilen skulle vara helrekondad vid leverans. Det var den inte. Han hade tvättat bilen och städat ur sina privata prylar ur interiören, varken mer eller mindre. Dammigt och skitigt inuti och definitivt inte polerad lack. Övriga brister hade Bjarne upplyst mig om redan innan jag flög upp, så han försökte ju inte dölja något, vad jag förstod. Nu vet jag inte vad du ska köpa för bil, men i mitt fall så prutade jag ned bilen 10 000:- över telefon (eller rättare sagt, Bjarne sa åt mig att jag fick den 10 000:- billigare vid snabb affär). Sammanfattningsvis så bör du, som med alla bilförsäljare, ta allt de säger med en nypa sallt, och dubbelkolla alla uppgifter. I övrigt fick jag ett gott intryck av Bjarne, och skulle inte tveka att köpa bil av honom fler gånger. Mvh, Kalle Vagnparken: Länk |
|
|
Har hittat ett objekt som kan vara intressant hos dom. Ingen som har färska erfarenheter av dom? |
|
|
Har kikat lite på bilar från gröndals bil och motor på en del av bilarna är tidigare ägare bmw, och ägaren innan en privatperson under flera år. Gissar på att många är inbytesbilar från bmw. |
|
| Några färska åsikter om denna firma? Klurar på en X3 som de har just nu. | |
|
Jag har varit i deras hall i Gröndal. Seriöst bemötande och de var lätta att göra med. Det blev dock aldrig affär men det berodde bara på att jag själv hoppade av eftersom jag hittade en mer intressant bil på annat ställe. De handlar mest med svensksålda bilar och de har hållit på väldigt länge. Brukar vara bra tecken. ------- //Lövet |
|
| Tackar Andreas, få se om jag visar upp min egen bil hos dem. Snabb koll på internet så verkar de snarare få positiv kritik och hittade inget negativt. | |
|
Dom har en Ådi inne som jag ägt tidigare, och den var i bra skick när jag sålde den - och han som köpte den (och som troligen lämnat in den hos GBM) var en reko kille... Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.