AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.252

BRA bilhandlare

ka
68
kavve
X3 20dA -16 Spacegrå
Hej ! vill bara informera er alla här på forumet om BMW's goodwill eller rättare sagt säljarens. Köpte en beg 523i -00 i Oktober 2005 från en auktoriserad BMW handlare i Vällingby. Bilen har gått utmärkt tills nu, abs/asc lampan lyser då och då. Ringde därför säljaren som sa direkt "att det här fixar vi på garanti'n , du kan få en tid på torsdag , passar det ?" ... Jag blir så glad att det finns BRA bilhandlare....
GU
307
GUP
525iAXT 1992
525iAX 1992
Kanon! Återkom med vad felet var, har samma problem.
Gunnar

Du kanske var en bra kund. ;)
Jag har hört mycket gott om Borgs Bil i Vällingby!

Mvh,
Kalle

Vagnparken: Länk
Bra att handlaren fullgjorde sina åtaganden.

Keep Your Distance!
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Är det inte så enkelt som att man har sex månaders garanti på en begagnad bil?
Njuren
Det var inte MRF som gick in?

BMW - i nöd och lust?
Tom i norr:
Jo det måste det vara, så handlaren gjorde bara sin plikt.

Keep Your Distance!
ka
68
kavve
X3 20dA -16 Spacegrå
Visst är det garantin som går in, jag skrev ju det !
kavve:
Jo men då gör dom ju bara det dom måste. Alltså ingen extra uppoffring från deras sida.

Keep Your Distance!
ka
68
kavve
X3 20dA -16 Spacegrå
Det som jag ville få fram var att Borgs Bil är väldigt samarbets villiga när det gäller att få fel fixade snabbt... Att jag nämnde goodwill var väl lite fel.
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Är det inte så att en bilhandlare kan teckna en garantiförsäkring på en beg. bil som han säljer för att gardera sig mot ev. fel som uppkommer efteråt??

mvh
GU
307
GUP
525iAXT 1992
525iAX 1992
Som kund vet jag att det finns den möjligheten, tyvärr ganska dyrt, gissningsvis 5-10000 SEK, beror väl på vad bilen kostar. Sedan som vanligt, vid ev. skada omfattas den ej av försäkringen!!
mvh/Gunnar

ka
68
kavve
X3 20dA -16 Spacegrå
GUP, uppdatering ang felet. Det var en givare (höger back) och styrdon ! båda bytta och bilen fungerar ok igen...
Je
68
Jerry E
540iAM-00
En eloge också till Bilcentralen i Nyköping som i dag meddelade mig att BMW Sverige kommer att betala reparation och lackering av en skärmkant (bak) på min bil som har fått antydning till rostangrepp. Bilen är privatimporterad och jag har köpt bilen av en privatperson (ej importören). Vid närmare titt inne i skärmen kan man se att bilen är dåligt reparerad förut (troligen från krockskada). Att bilen har varit krockad fick jag reda på i somras när den skulle få en fyrhjulsinställning. Allt detta har jag berättat för BMW. Ändå kommer dom att stå för kostnaden för detta. Mycket snyggt gjort av BMW.

//Jerry
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.