|
|
|
|---|---|
|
Har ett larm som säger brake linings. Vet att bromsarna bytes runt om av förra ägaren för bara några veckor sedan. Förmodar att han inte bytte slitagevarnarna. Finns det något enkelt sätt att kortsluta dessa utan att behöva krypa runt under bilen? | |
| Det behöver inte vara slitage varnaren det e fel på. Har samma fel på min bil. Nya bromsbelägg bytt kablar från givaren och uppåt. Ändå så finns meddelandet kvar. När bilen var inne på bmw så fick dom döda den där givaren. Den e juh ändå bara överklass. Hur många andra bilar har bromsbeläggsgivare??? Jag vet inte själv vart man gör det får du inget svar på forumet så kolla med bmw verkstad nära dig. Än om du inte lämnar in bilen så vet dom juh vart man dödar den. | |
| Man skulle sitta med förardörren öppen o tändningen på eller nåt sånt, har för mig jag gjorde det på min e34 | |
|
Har snackat med gamla ägaren och han bytte inte dem. Någon som kortslutit sina som vet hur man gör? |
|
| Är i bromsrenoverartagen på en av E34:orna och funderar på en sak. När man byter slitagevarnare, måste man "reseta" något eller funkar det direkt? | |
|
Klipp kablarna och sätt ihop dem med vad som hellst det har jag gjort bak på min... Beemer 4 Life! |
|
| Jojo, vet att man kan göra så, min fråga var ifall man var tvungen att nollställa något efter att man antingen satt dit nya givare eller tvinnat kablarna eller om det funkar direkt. | |
|
Jojo syrry missade det :p men svaret är nej. bara o se till att alla kontakter sitter i som dem skall tll varnarna så ska medelandet försvinna. Nu vet jag inte hur det är när man inte har stora datorn men det borde inte ha nån betydelse. Beemer 4 Life! |
|
| Okej, borde vara så utan store OBC:n också. Tack så mkt för hjälpen! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.