AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.372

"rätt" utseende på bakre stötfångare på M-paket E36?

Sida 1 av 2
Pe
37
Pege
BMW 325iAT -04
Skall byta avgassystem på en 318is coupe -97års modell. Idag sitter två stora utblås bak varför ngn har sågat i den nedre svarta plasten. Nu ska jag montera originalsystem och hålet i plasten blir antagligen för stort varför jag vill sätta dit ny plast. Är dock tveksam till vad som är original... Bilen har M-paket men på andra E36 med M-paket så är den svarta plasten längst ner utformad med en läpp. Är det skillnad på 318 jämfört med ex vis 328? Nu sitter det helt slät plast. Någon som förstår vad jag menar och vet vad som är "rätt"?
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
då är det väl ingen hel m_paket på denna bilen eller? Den finns bilar med M-paket men bara har typ sidokjolar men vanlig orginal front. Så din har väl bara vanlig bakstöttfångare utan diffusorn. Tror att du kan bara köpa en sådan och sätta ditt den eller ha jag fel?

MvH Bmw 4-ever
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
Låter som du har en orginal bakstötfångare.

Länk
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
Ja bmw har den delen att köpa 4 cyl = litet hål (samt 320 i / 323 i )

325/328 = större öppning.

Länk
Pe
37
Pege
BMW 325iAT -04
Flayer: med original menar du sådan som sitter på bilar utan m-paket?

bilen har fabriksmonterat m-paket med allt vad det innebär såsom svart innertak sportstolar mm... kan det var så att man bytt till standardstötfångare vid ngt tillfälle...? då kanske man köper den med diffusorn nu så att det blir som original? Om jag förstått rätt så finns den även till 318is!?

Tack för infon!
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
Kanske den är bytt.

Ja precis sån som sitter på std alltså ej m3.

m3 = Länk

std = Länk

Länk
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
en som sagt kan du ju byta ud den nedersta delen nr 6 på bilden mot en diffusor. Länk Det borde väl fungera

MvH Bmw 4-ever
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
Hittade en m3 diffusor som passar på orginal bakänden men det var hyffsat dyrt på ebay 99 dollar + frakt.

Jag vet att acs har en snygg diffusor någon som vet om någon gör den i kopia !?

Länk
ErikNilsson
Minns jag inte helt fel så passar inte den sk diffusorn ifrån M3 kofångaren bak till en "vanlig" E36 coupé kofångare. Hela kofångaren går lite lägre ned och passformen är därför inte samma. Detta är just anledningen till att den som du Flayer såg på ebay kostar därefter, det går inte att köpa diffusorn som reservdel på BMW och montera och detta är enda alternativet.
pe
554
perf
320xd e91 -09
Jag har en hel bakdel i glasfiber. Aldrig monterad, olackad.
Blir din för 500:-
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
perf skicka bild till mig !

nebelscheinwerfer@hotmail.com

Vad är det fär glasfiber historia !? En diffusor som passar rakt av eller nått man skarvar ihop med oginal bakänden.?
pe
554
perf
320xd e91 -09
det är en avgjutning från en M3 bakdel som jag vann på G2 stylings invigning. Då hade jag en 328 som nu är såld. jag monterade aldrig delen.
Avgjutningen är från list och nedåt. Du fäster den med karosslim spacklar skarven och lackar. Bakdelen blir ca. 8 cm lägre.
Mailar en bild.
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
ok nice
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
inte fått någon bild än.

Hej och hallå. Aktuellt ämne för mej också.
Jag har orginal bakkofångare på min cab. jag köpte Riegers M3 Diffusor till bakkjolen. Den ser nu ut som en M3 bakkjol. Jättebra passform och den är snygg i svart ABS plast.

Köpte den på realcar för 1688:-
Länk

Så ser den ut !
pe
554
perf
320xd e91 -09
Flayer, du har mail.
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
Perf jag har inte fått nått mail

1700 kr för diffuersern finns det ingen som säljer den i replica
Det är ju replica? Rieger är inte bmw orginal.
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
replica på rieger din knas ! i glasfiber.
urk.....varför göra sin bil olycklig genom att köpa sånt ?!? =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.