AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.063

Hur montera nackstöd bak?

Juhas 530i
Hej! Köpte en lädersoffa till min e 34. Satte dit framstolarna och baksätet utan några problem men när jag skulle trycka in nackstöd bak upptäckte jag att det är nånting som saknas. Det går inte att låsa dom på plats. Min gamla tyginredning saknar nackstöd bak. Han som sålde skinnet sa att det va bara å trycka dom på plats. Vad är det som måste handlas?
Visa användare
ProPro-medlem
125
jonar-anders
E61 525i Touring 2004
Hej!

På min E34 Touring med tyginredning har varje nackstöd bak två runda pinnar som man kör ned i plaststyrningar som finns att köpa billigt på BMW. Till detta hörde ett par brickor och öljetter.

Sen har jag sett en E34 Sedan med en stålplatta för varje nackstöd.

Har du två hål eller en längre skåra per nackstöd i ryggstödet?

Jag vet inte om detta var svar på frågan? Nackstöden kanske sitter som de ska, men de kanske bara glider upp och ned alltför lätt? Jag har inga distinkta lägen på mina nackstöd bak, men de sitter på plats.

Mvh
/Anders

--- 15" och gula blinkers, för att jag törs ---
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Juhas 530i. Det saknas låsbleck för nackstöden om du inte haft detta innan, de sitter skruvade i plåten bakom ryggstödet vill jag minnas. Det var några år sedan men jag har själv eftermonterat nackstöd i baksätet på en E34. Monteringssats köper du hos din BMW-handlare, den var inte speciellt dyr vill jag minnas.

------
BMW CS #04839

Min bil: Länk
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Glömde nämna att en utförlig monteringsanvisning medföljer monteringssatsen, så det är inget svårt alls!

------
BMW CS #04839

Min bil: Länk
Pe
147
Peps
BMW 520i -89
Kan vara så att du satt dit plasttäckbrickan runt hålet på ovansidan av ryggstödet bakochfram. Det avlånga hålet du skall sticka ner nackstödet i sitter längre ifrån den ena långsidan av täckbrickan än på andra sidan. Vänd den så funkar det nog kanon. När min satt fel gick det att sätta ner nackstödet men det fick ingen "låsning" / Peps
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
På tyska: Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Juhas 530i
Jag tror att Davve har svarat på min fråga! Då är det bara att handla monteringssatsen.

Mvh,
Juha
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.