|
|
|
|---|---|
Ulke |
Hur mycket olja felas när Check controlen varnar för låg nivå på motoroljan? 540iA 1995 mvh Ulke |
|
Ja...Vilken bil pratar vi om kanske skulle vara intressant? Men>>> du måste ju kontrollera oljestickan för att ha en hum om det...Eller missuppfattade jag frågan? Kan ju skilja en hel del på kalibrering av mätare på bilar. Mot andra bilar av samma modell menar jag då...Host,hoppas att du "begrep" vad jag ville ha sagt nu :) Mvh Janne. |
|
Ulke |
haha, behövs chassienummer med? står ovan 540iA 1995... //ulke |
|
He,he...Ibland så ser man det man vill se ;) Sorry...Ja, det övriga jag skrev kanske gäller iaf :) Mvh Janne. |
|
Ulke |
Anledningen till att jag undrade var nämligen att jag nyss gjorde en service på bilen själv, och vid påfyllningen kollade jag att den varnade riktigt för låg oljenivå (bara rent säkerhetsmässigt). Sedan glömde jag ju bort att kolla vid vilken nivå den började varna och hällde ju i de 7.5 literna som den skulle ha o kollade bara stickan sedan.... Frågan är bara rent intressemässigt om någon skulle råka veta hur mycket det är kvar ungefär när den börjar plinga.... mvh Ulke |
| Vet en som fick fylla på 3 liter i en V8 av annat märke, då hade lampan blinkat till ibland.... | |
Ulke |
3 liter!!!! hopp, då får man tvärstanna om den skulle tändas någon gång mao.....huga //ulke |
|
Ulke. På just V8´n vet jag inte hur mycket olja som saknas när Oelstand tänds. Men på M50B25 så tänds lampan innan en halvliter saknas och M20B25 är inte långt efter. Det varnas m.a.o. i väldigt god tid och jag tror inte BMW slarvat med detta på V8 heller. ------ BMW CS #04839 Min bil: Länk |
|
Ulke |
Davve Skulle tro detsamma... verkade inte vara långt efter att det försvann från stickans mätområde tills att det tändes nu när jag kollade.... Tack för Era svar mvh Ulke |
|
Jag har varit ute för ölstand i gång då fick jag i nästan en liter. Vid normal oljeservice brukar jag få i 7,5 liter i båda Hälsningar Björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.