AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
626

Pris på 318, -88, 11000 mil?

teposen
Vad skulle ni betalat för denna 318:

Vit -88
11'000 mil
ingen rost
ca 7 ägare
Ny servad, ny bes.
teposen
Hmm kan man inte redigera inlägget?
Glömde detta också:

M40-motorn
Alufälgar
Svensksåld
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Gammal bil, inte den attraktivaste motorn för det stora flertalet och "fel". Men fräscha sommar- och vinterdäck runt 15 000:-. Plus för rostfritt och milen.

Det är vad jag skulle hosta upp för en sådan :)

Sex på alla fyra, roligast så!
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
"fel" färg, ska det stå. I mina ögon dock helrätt, men vitt är inte alltid poppis.

Sex på alla fyra, roligast så!
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag känner en som hade en 316i -89 som hade rullat 13 000 mil, vit, 1 ägare sedan ny - 2004. Bilen byttes in av första ägaren hos BMW, eftersom bilen var i mkt gott skick och få mil och full dok, gick bilen inte till handlare utan en i personalen hos BMW köpte loss bilen och hade den i några månader, där efter annonserade han ut den på Powerbörsen för 16 000 kr, knappt 1 timme senare hade jag varit där och tittat/provkört bilen och lagt ut en handpenning på den. Några timmar senare hade min kusin flugit ner från Uppsala och betalat bilen och skrivit under papprena.

Senare fick jag höra att killen som hade satt ut annonsen, hade bokstavligen blivit ner ringd under de timmarna annonsen låg kvar. Men den bilen var mkt fräsch. Är din bil fräsch? riktigt fin? då kan du få bra betalt för den. jag kan tänka att slutpris på strax över 20 om bilen är i mkt gott skick och väldokumenterad.

___
Vagnparken: Länk
teposen
Okej.. Jag undrar för jag har hittat en 318 som är till salu..

Är bra mkt mer sugen på 320 dock.. Har kört chippad passat med runt 209hk innan, så jag skulle nog avlida med en 318 med gamla motorn.. Eller vad tror ni?
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
det är ju efterfrågan som styr priset!dom flesta av oss skulle nog inte vilja ge mycket för en sån bil(kanske om 10-15 år om skicket är det samma)!men det finns ju säkert folk som tycker väldigt mycket om just den här modellen,så man vet ju inte.
Re
456
Real Power
e28 528i -83
Vill inte påstå att det är nån större effektskillnad på 318 och 320 :o)

Den kan nog vara värd ca 15.000 kr.
teposen
Det blev en 320 ändå! =)
Är grymt nöjd!

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.