AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.455

Bilkapningar av sportbilar i Stockholm

Sida 3 av 3
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag får hålla med acey.. Strängare straff, men framförallt föräldrarna har ett stort ansvar för de som senare blir "smågangsters". Oengagerade föräldrar som måste trippeljobba för att klara av skattetrycket och sedan blir det ingen tid över för barnen...
Tas ett litet problem hand om direkt(en unge snattar tex) så blir det inget stort problem 10 år senare...
Lagstiftningen håller inte takten med samhällsutvecklingen....
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det daltas för mycket, nä vatten o bröd i Kumlabunkern
Obs jag har egen nyckel!!

MVH
Hasso
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Asken:jag har sett 540,n på startsidan.

MVH
Hasso
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
hasso: den är 35-50tkr för dyr....

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
betriebsanleitung
Poliserna kan/vågar väl inte göra något åt det alls längre.
.Polisen ger fullständigt fan i det också även om man vet vem som gjort det,20 år till så är det som forna Jugoslavien här.
netsix
Undrar vad som händer de här kaparna om dom försöker på fel kille som själv går beväpnad, då får dom nog det straff dom gör sig förtjänta av.

/netsix
H-
154
H-L
635 CSi, -83
320i, -86
Det finns ju ett gps-system som är ett larm m.m.
Om bilen blir stulen så kan du ringa till bevakningsföretaget som i sin tur kan se precis var din bil befinner sig och larmar därefter polisen om position. Jag tror även att man kan gå in på en sida på internet och se var din bil är någonstans...

Detta borde vara standard på nya bilar tycker jag....
Th
198
Thobbe
525i -89
528i -84
Netsix, tyvärr är det väl som så att kaparna då klassas som offer och den kapade blir gärningsman! :(

Tycker ideerna om att stoppa en mobiltelefon med ett telia kontantkort undangömt låter som ett billigt sätt att kanske kunna hålla lite koll på vart bilen tar vägen.

[ www.tocnet.nu ]
netsix
Ja, det är konstigt att man inte får försvara sitt liv. Gör man det blir man dömd för mord/dråp. Alltså skall man gå med på att bli dödad bara så där.
När jag gick i grundskolan för en sisådär hundra år sen så frågade en vikarie mig vad jag skulle gjort om någon var i färd med att hugga mig med ett svärd och jag själv hade ett svärd, "försvara mig och hugga först, sa jag"...då blev jag utslängd från lektionen. Han tyckte att man hellre skulle låta sig huggas ihjäl.

/netsix
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Fick nåt erbjudande via Bmw.klubben om gps.installation
samt att man fick abbonnera med en årsavgift men det var inte billigt.

MVH
Hasso
GPS är rent ut sagt skräp och inget att ha för att söka upp en försvunnen bil. Det första problemet är att GPS-systemen har extern antenn vilket gör det lätt för tjuven att avslöja utrustningen. Dessutom är GPS-signalen betydligt svagare än en konventionell GSM-signal. Att nyttja telias spårningstjänst fungerar bra. Nogrannheten är cirka trehundra meter. Detta kan enkelt lösas genom att bygga en enkel sändare som med hjälp av FM-bandet kan kryssökas med hög precision. Allt till en bråkdel av vad de värdelösa GPS-systemen kostar.
Visa användare
363
MMM
M5 E39
530 E34
Oupps.

Man får visst börja kolla i speglar och runt om sig innan man stänger av motorn.
Har ju en Audi v8 också. Hjälp. Polisen kan ju inte göra så mycket för de måste ju följa de regler som vi i samhället satt upp och det funkar inte på sådana brottslingar.
Vi är på väg mot styrelse sätt som man har i cuba och chile, där har försvarsmakten tagit vid. Eller varför inte ta norra spanien som exempel. Där har man sex olika typer och rangorning på " poliser " De som man kan ignorera helt om man vill är trafikpolisen de kan inte göra någonting medan den tyngsta ( Guardia Seville ) skall man akta sig för.
De går ständigt med osäkrade k-pistar, visserligen bara med gummikullor men även en sån kan man dö av om den träffar illa. Det är den så kallade ETA polisen. Brorsan körde på bakhjulet i 150Km/h mitt inne i Bilbao och fick ett helt gäng polisbilar runtomkring sig och blev senare inprejad till kanten och uppslängd halvvägs upp på taket på polisbilen samt blev försedd med handfängsel bakom ryggen direkt.

Vi är på väg mot en millitär diktatur även i detta fredliga land. Vi kanske åtminståne skulle ha en hårdare polis för just den typ av brottslingar som kapar bilar. Då slipper man ju ta lagen i egna händer. Det är ju inte bra för någon av oss. Fast lite fortkörning kan man väl unna sig. : )

MM
Visa användare
248
petrini1
318 Touring 98
bjoerk
Vad spelar det för roll om signalen från satelliten är svag?.När GPS larmet har tagit en positon så skickas denna vidare med en GSM telefon.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Gpsspårning finns av olika slag. JAg vet ett som inte har synlig antenn....
Visa användare
248
petrini1
318 Touring 98
Det finns gps antenner i alla de former.Går att får väldigt små....mindre än på en gsm telefon.Finns tio år gamla GPSer som funkar perfekt inuti en bil dvs antennen behöver inte vara " utomhus".
petrini1: GPS signalen är cirka en miljon ggr svagare än den signal som din tv tar emot med en vanlig tv-antenn. Ett garagetak eller ett lager aluminiumfolie på bilen/antennen räcker för att mottagaren ska tappa signalen från satelliterna. Du kommer aldrig ifrån att fri sikt krävs till satelliterna.
Visa användare
248
petrini1
318 Touring 98
bjoerk
Visst signalen är svag men den har också en annan frekvens än tex TV.Biltemas GPS motor kanske inte funkar inuti en bil men dom som jag har provat gör det.(rockwell och sirf)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.