|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Jag körde med kepa ett tag men icke längre. Blev stoppad av polisen och fick böter samt att de beslagtog dem. Roligt värre. Sitter och funderar på att skaffa prisma nu, kollade mitt skattebeslut idag och de var på 580:- eftersom jag hade missat att betala en skitsak så jag fick massa straffavgifter. Blir lagom sne på detta skiten. |
|
|
BarateaU: Man måste hålla koll... :( Jag blev också stoppad med kepa bak och ingen skylt i fram.... Det var iofs i Heby och där finns inga tullkameror men jag sa att det var en spoiler för att hålla nummerplåten ren... :P Med ett underligt leende frågade han om det fungerade vilket jag självklart svarade "Javisst" med ett ännu större leende. Slutade med att man åkte därifrån riktigt glad då han även missade att jag inte hade nån skylt i fram =) "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
Njuren |
Roligt detta med sthlm... hur fungerar det på yrekstrafiken typ diverse servicebilar? BMW - i nöd och lust? |
|
Blir man bötfälld med tullkepa är det lika bra att tejpa skylten, eller tejpa så man modifierar sifforna eller bokstäverna, tejp är gratis men det är inte tullkepa. Motormännen har diskuterat tullkepa och rent juridiskt kan man inte få böter för den så som lagen ser ut idag, lgan kommer förmodligen att modifieras pga detta. I en eventuell rättegång då man använt tullkepa så ska man som privatbilist vinna den! |
|
|
Var det inte en person som nyligen blev fälld i rätten för att ha använt "tullkeps"? Racerbilen: Länk |
|
|
"En polisman som körde bakom kvinnan på Nynäsvägen i södra Stockholm observerade hur hon, när hon stannade vid ett rödljus, gick ur bilen och plockade av kartongbitar från sina skyltar bak och fram." Länk Förmodligen såg man inte skylten vidare bra med kvinnans hemmagjorda "tullkepa"... "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Tolkar jag det rätt som att det stannar vid 300:- i böter i?? Klockrent i så fall. Inte ens om man får böter 2 gånger i månaden så kommer det upp i summan för trängselskatten... |
|
Paap Reeder |
... exvis 3 st "tullkepaböter" + en bältesbot + en + 20 kmh ... sedan behövs inte mycket därtill för att man skall få trängas i T-banan ngn månad. Bättre att "hålla sig ren" så man kan stå på än att behöva kalkylera med vilket humör AO är på den dagen han skall sammanställa "min profil som vägtrafikkant". MVH /// Paap R |
| Paap, menar du att man efter ett antal tullkepaböter blir av med lappen? | |
Paap Reeder |
... osäker om "bara" tullkepaböter "räcker" men har man "annat" i påsen så kan det bli kärvt. Se bara på det senaste förslagen från v.v hur man skall minska hastighetsöverträdelserna ... genom att tvinga fortkörare in på en mental kurs om hastigheter eftersom man har en ogynnsam trafikprofil när det gäller farter. Först får man ju ett lämplighetsintyg innan man får börja övningsköra. Det intyget säger ju att samhället har bedömt att man är lämplig som bilförare. Fyllor, slagsmål, skattebrott (grova), spotta på polis, göra shining o s v bäddar illa för det. Har man 100 tullkepaböter TROR jag att kortet åker. MVH /// Paap R |
|
Polisen syns ju väldigt sällan på vägarna så 100 tullkepaböter är nog svårt att få sen ska väl den nya mentalskolan gälla folk som blir av med lappen och har prövotid? Annars får dom nog slå upp en högskola för höghastighetskörning i varje kommun. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
| Jag har inte en enda bot på avsaknad av skylt fram på över 1 år, inte heller nån bot på tullkepa bak. Sen har jag inte mycket annat i påsen heller så jag kommer definitivt köra tullkepa så länge tullarna är kvar. Förhoppningsvis bara till hösten när sosse-packet åker ut ur stockholm, och tullarna åker med.. :) | |
|
Hmm undrar om polisen eller rättare sagt staten är lika intresserade av att lägga ner lika mycket resurser på de verkliga brotten dvs våldsbrott+stöld för skulle de vara lika effektiva där skulle bilden se helt annorlunda ut, troro nog man får in lite (eller sparar mer pengar) på att få vandalerna/tjuvarna att sluta begå stölder mm genom hårdare straff, bla skulle försäkringsbolagen jubla och sänka premierna kanske? Det staten får in via "trafikbrott" borde enkelt vinnas in genom att färre verkliga brott begås och tänker då mycket på vandalism på bilar och stölder, blir dyrt varje gång en nyare BMW repas, omlackering kostar lätt 15000-20000kr varje gång = ca 20 hastighetsöverträdelser av den lägre graden tex. |
|
|
Med dagens helt klart idiotiska och ogenomtänkta lagsystem uppstår inget annat än frustruation och ilska över att tex få böter för petitesser medan ens anhöriga blir misshandlade och får saker förstörda eller stulna vilket aldrig klaras upp! Jag uppmanar till fortsatt strid mot detta genom att trotsa de mest korkade lagarna i trafiken, när ska de förstå att ökat antal regler och lagar i trafiken leder till förvirring och irritation och visar bara att säkerheten för oss individer inte går i första hand utan begäret efter pengar, färre lagar och hårdare straff för de riktiga brotten är att föredra. |
|
|
"Bump". Dags att vi Göteborgare får nya metoder, värdiga 2012, mot skatteivrarna. Prismor, spray och tejp. Vad funkar? |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Tag av framskylten. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05375 |
|
tar inte tullarna både fram å bak-bilder? annars verkar "datorskärmsinsynsskydd" vara smartast :) eller en välplacerad tejpbit, för att hålla skylten på plats, såklart! andra tips? |
|
|
Någon som har provat deras produkter? Länk "Att betala underhåll till sin frånskilda hustru är som att amortera på en kvaddad bil." |
|
| Personligen tror jag inte på sådana där saker. Det absolut bästa är att helt bojkotta Göteborg och i så stor mån som möjligt undvika att åka igenom en trängselstation. | |
|
Även ni i Göteborg kommer snart resignera och betala. Åratal sedan jag såg en keps eller prismaskydd här i stan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.