AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
691

var köpa "casterstag" eller "övre länkarm E28?

Visa användare
85
Henrik braun
Turbo 536i 1020HK -86
118d -06
Till en bil vär några tusen känns det förjävligt att köpa 2st stag på Mekologen för 1100,- styck!! Biltema har de undre länkarmarna för dryga 200:ingen styck, vilket passar mig bra. Dom kladdasarna har ju inte casterstagen!!

Var har dom sånna till rimliga priser?
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Jag håller med dig att det är kasst. Det känns förjävligt på en sådan billig bil. Tyvärr vet jag inget annat ställe som har prisvärda casterstag. Kolla på bildelsimporten och motornord men jag tror inte att de är så mycket billigare. Annars kan man ju chansa att köpa på skroten. Man kan sätta in någon form av metallstång/spett vid staget om du svänger med hjulen. Då kan du känna om det glappar om du bänder med spettet. Kan vara bra att göra innan du lägger dig i kylan på skroten och skruvar väck något stag som är lika kasst som det du redan har.

Paap Reeder
... casterstagsbussningarna kostar ca 250:- per sida.
Bara tt pressa och tjäna en bra slant. Men det tar tid .... och mye svärande ..!

MVH /// Paap R
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Visst är det så men om de är dåliga i andra ändan så är det tyvärr bara att plocka upp plånboken och handla nya...

Visa användare
85
Henrik braun
Turbo 536i 1020HK -86
118d -06
Ja hade de bara vart bussningen så! Dom blir nya i nylon.. Men bägge kullederna är slut, både höger å vänster =( Kanske finns i tyskland??
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Att de finns i tyskland kan du nog vara rätt säker på...:D Men pris är en bra fråga!

Visa användare
416
GEN
E39 540 Touring -01
E36 316 compact -00
Kolla hos www.MECA.se dom har mycket till BMW
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
har sagt det innan men gör det igen,trots att vissa tycker man är lite knepig i den här frågan!!SKROTEN har ofta bra grejor till billiga priser,man lägger ju inte flera tusenlappar på en billig bil,eftersom dom är lätta att plocka av och känna på så är det en baggis!!
Visa användare
85
Henrik braun
Turbo 536i 1020HK -86
118d -06
Det verkar få bli skroten. Har ju köpt alla andra stag nya, så nya hade smakat bäst!! Men är det ett budgetprojekt så är det. Hittade fina på en skrot, ska nog åka o hämta imorrn.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.