|
|
|
|---|---|
| är det någon som har tips om var det brukar läcka. jag har konstaterat att det kommer från högra hörnet på kylaren(samma sida som expansionskärlet sitter).har dragit åt urtappningen som sitter i botten. men det läcker fortfarande. | |
|
är det ingen som har några idéer eller tips alls... är expantionskärlet och kylet sammankopplade så att när det minskar i kylet så minskar det i kärlet, eller måste bilen bli varm och termostaten öppna för att det ska försvinna i kärlet. har läst en massa trådar om ämnet men inga riktiga svar. är det vanligt att expantionskärlet spricker? kan man montera ner det och limma,eller måste man köpe ett nytt?? |
|
|
Hej, jag vet att kylaren på min 318 E36 har expantionskärlet i kylaren. Min kylare fuktar lite i ett hörn. Enligt min verkstad är det ett klassiskt E36 fel som inte är särskilt dyrt att fixa. Ett nytt expantionskärl på BMW skulle kosta 1-1500 kr, enligt verkstan. Gr8ride |
|
|
Jag har lite samma fel på min. Men där droppar det ur hålet som man tömmer expansionskärlet på vatten. Då borde det väll bara att byta den där blåa plast-skruven, eller packningen på skruven tycker man, eller? / Leon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.