AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
475

E34 urostskyddsbehanling?

larshannell
Har en importerad 95:a som jag tänker behålla några år. Bör jag satsa på en rostskyddsbehandling? I så fall "överallt" eller räcker det med tex balkar, trösklar, dörrar?

Två är mer än en
stimpenbmw
jag tänkte själv rostskyddbehandla min e34a 93a dock ej i trafik förrän 95.
Jag tänkte köra hela rubbet. Köra i balkar etc. och sedan köra på alla stora ytor också. Lika bra när man håller på.

besök #bmwpower på dalnet!
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Håller med "stimpenbmw" lika bra att göra allt på en gång annars blir det aldrig gjort...

//Cosmos
E28 Registret # 160
o/_______\o
Oo=00=oO
[]=****=[]
Rostskyddsbehandla en E34 är som att typ vaxa en vaxburk! :) Om du känner på skärmkanterna på en E34 så känns de lite "bubbliga". Detta beror på det PVC (plast)lager som ligger under hela bilen. Det är så gott som ogenomträngligt! Men om det behöver förnyas så hade jag satsat på följande:
1 - Just skärmkanter, de är juue alltid utsatta!
2 - Längst ner vid skarven i bakänden på dörren (dörrarna), populärt rosttillhåll på E34
Ha det bra, hoppas du får många härliga mil med din BMW, det vet jag att du kommer att få! Kom bara ihåg en sak.. ta väl hand om den, så tar den väl hand om dej! :)

Olio
Har inte BMW galvat något på karossen?

Mvh.
Micke Olsson
stimpenbmw
alltid bäst att vara på den säkra sidan.
Och det blir ändå rost även om de är galvade.
Som innan nämts så e ju skärmar och dörrar känsliga punkter.
Tänk även på att bakom skärmarna så samlas mycket smuts och jord. Så e ni noga så lossar ni skärmarna och damsuger rent bakom där det ligger en massa skit.

besök #bmwpower på dalnet!
larshannell
Men är en importerad lika behandlad som en svensksåld? Galvad - säkert! Men vaxbehandlad?? Och hur är det inne i tex dörrar, balkar på en import?

Två är mer än en
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Om du ska behålla bilen ett tag, precis som lars skriver så är det definitivt lönt (gäller även en ny bil).Bilen börjar rosta direkt efter den är samman satt, räkna med att din bil rostar för en tia om dagen...och behandlingen ska upprepas var 4-5 år om det ska hålla ordentligt.
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Då jag rådfrågade en auktoriserad BMW verkstad om rostskyddsbehandling med linolja så tyckte dom att jag inte skulle spruta på det pga rostskyddsbehandlingen som BMW gör då dom tillverkar bilen är bättre på tysksålda än svensksålda BMW vilket jag iofsig tycker låter konstigt då vi har mer salt här i Sverige än där nere.

Med vänliga hälsningar
Daniel

///BMWPOWER to the people !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.