|
|
|
|---|---|
|
Anser ni som vet mycket bättre än jag? :) Slutet då, vill ej ha ett öppet. | |
|
Original! Inget öppet i alla fall. Då tappar du bara effekt. Pratade med en kille som tappade 18 hk med öppet filter. Originalfiltret räcker till gott och väl! //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
| Jag har ett K&N "insatsfilter" i original-lådan, tycker det funkar bra. | |
|
K&N insats. Känd produkt som funnits länge och enligt mig funkar perfekt. //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
| Schnitzer: Det är inte säkert att man tappar effekt. Om man monterar och bygger rätt så ger det effekt. | |
| Läs och begrunda nyttan/risken med icke-originalfilter; Länk | |
|
Känns som jag skiter i detta när man läst runt lite. Hur ofta ska man byta originalfiltret? |
|
|
e34briliant: Han som tappade 18 hk hade lagt ner sig med skydd mot värmen riktigt noggrant, men det hjälpte inte. Han har lagt ca 200.000 kr på trim för motorn, m.m. Han skaffade allt som gick. Delmar: Vid varje Inspektion II, men behövs det tidigare så byter man det ju givetvis. //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
|
Har bmw lyckats att plocka ut lite drygt 300 hk med orginal filter så .... // Lars |
|
|
Schnitzer: Okej då låter det ju väldigt konstigt... 400 Nm: Men BMW har ju inte gjort allt som går med S38B38 motorn. Man kan fortfarande få ut massor av effekt ur den...utan turbo/kompressor etc. |
|
| Finns det uppgifter om luftflödet på ett sportfilter kontra oem.Det känns som att oem filtret har en avsevärt större filterarea vid en fysisk jämförelse.Har testat flera sportfilter och oem.Har inte märkt någon större skillnad i effekt,något högre insugsljud möjligtvis.Pratar så klart om insatsfilter i org.box. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.