|
|
|
|---|---|
|
har blivit väldigt sugen på att införskaffa en till bil. det jag skulle vilja ha då är en manuellväxlad 735:a då dom ju har blivit så snuskigt billiga! verkar ju gå att få tag i halvdana för runt 10k... men hur är det nu med ägandekostnaderna, finns alltför mycket skrämselpropaganda! ligger det nåt i det? nån som haft e34 å bytt upp sig som kan säga att det blivit ett stort hål i plånboken efter det? å vad är det som är dyrare till e32 jämfört med e34. motor och drivlina är ju i princip lika å det ser jag inte som nåt speciellt dyrt alls! så vad förutom det samt skatt, försäkring å förbrukning är det som gör att det blir sån dyr bil? kan tilläggas att jag hellre skrotar än lämnar in på verkstad så det tar jag inte med i mina beräkningar. | |
|
Reservdelar är det ingen större skillnad på, E32an har oftast kraftigare bromsar än motsvarande E34. Det finns ganska gott om delar till både E34 och E32 på skrotarna, och i många fall är det exakt samma delar. Den största skillnaden är nog mellan de enskilda exemplaren, försök hitta en fin bil E32/E34 så behöver det inte bli så dyrt. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.