|
|
|
|---|---|
|
Då ansluter jag mig till skaran av BMW-ägare ute i landet. Hallå, Jag kör en 320 -01 och förfärades över larmsirenen! Hehe, den lät nästan som min micro där hemma. Nu undrar jag om man på något sätt kan ändra sirenen? Ytterligare en fråga är gällande min klimatanläggning. När jag har ställt in rätt temperatur och låg fläkthastighet, så drar fläkten igång utav bara f-n, trots att jag sänker hastigheten. Sen är det så fläkten låter lite som en fattig nyårsraket, hehe, när den går på lågt varv! Är det fläktmotståndet som skall bytas ut? Då jag sökt och letat på forumet och funnit formuleringar som kliman "kvittrar" och när kliman beter sig konstigt så är det dags att byta fläktmotståndet så vill jag egentligen bara få bekräftat om det är fläktmotståndet som ska kastas ut?! Tack för mig och mitt första inlägg =). | |
|
Det låter som luftmotstånde, hade liknande problem för några månader sen och det försvann när jag bytte. Har för mig att den kostade ca 600kr hos BMW. Gick rätt lätt att byta själv med hjälp av en mycket bra manual som finns under "Gör det själv" rubriken. Tror det är Wendtan som skrivit den. Lycka till. |
|
|
Hej Att fläkten lever sitt egen liv beror nog på att den är inställd på Auto. Då går den lite upp och ner beroende på temraturen i kupén. Mvh //Peter |
|
|
Hej, Red_wings05>>Tack för beskedet! Som du sa, en finfin beskrivningen att följa! stålis>> Fläkten är inte inställd på auto, och beter sig märkligt. På displayen står den på lägst hastighet och fläkten drar på som bara den! Hmm..ingen som vet hur man ställer om sirenen? (Kanske inte går att byta) Tack |
|
|
Byte fläktmostånd: Länk Sirenen går utmärkt att byta ut. Man kan även koppla larmet till bilens tuta istället dock via ett relä eller liknande. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Wendtan>>Bruksanvisningen för fläktmotstsåndet hade jag redan funnit, tack iaf. Beträffande sirenbytet så är det inte lätt att finna en bra tråd. Jag hade redan sökt INNAN jag la ut frågan utan att finna mitt svar. Och när du ber mig söka igen, så ler jag bara. Uppenbarligen hittade du inte heller något då du inte hänvisade mig till länken.=). |
|
|
De är jag som gjort guiden om hur man byter fläktmostånd. Någon motsvarande guide för sirenen finns inte. De är dock inte särskilt utmanande att lokalisera den och byta ut den. Uppmaningen att söka är en del av min signatur, och inget personligt :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Anledningen till att jag länka ovan, var att de finns några olika fläktmotstånds instruktioner, men bara en för e46. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Hehe. Tack tack. =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.