|
|
|
|---|---|
|
Hej, gjorde en sökning angående min fråga, men hittade inget som stämde bra. Undrar om det finns cd växlare med mp3 som man kan byta ut mot den orginal man har i skuffen?. Vet inte vad mitt sterero paket heter i bilen, men det är bandare fram, och växlare bak, tänkte ifall det gick att byta ut till en med mp3, på befintlig kabel? alt. en skarv kabel där bak för att matcha ett annat märke?. Tacksam för svar. Mvh Mange | |
|
Visst finns det alternativ tex. Sny CDX-T70MX som m.h.a. en adapter från www.connects2.com passar med befintligat kablage sen finns även Alpine CHA-S634 men om den lirar med orginalkabeln vågar jag inte svära på.. Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Enligt priser jag hittar på nätet så är sonyn billigast, kanske finns en bra anledning varför alpine är dyrare. Men vad kostar adapter till resp växlare, och är det väldigt krånligt att byta ut?, det kanske är bökigt fram i bilen där allt i consollen är 1 enhet. |
|
|
Alpine har ALLTID varit dyra men har ALDRIG (i mina ögon) levererat några mervärden för mig i min prisklass (<5000:-) Adapter ca 1000-1500:- i bäge fallen adaptern är bara "plug-and-play" i alla fall i Sony fallet, men inga problem att få in interface boxen bakom radion där finns "masso" med plats C2 finns bl.a hos: Länk Tänk dock på att det är OLIKA adaptrar om du har orginal kabel bak eller inte ( fördraget skall ha ABMS005) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Ok tackar för svar. | |
| Du kan fråga på bmw om följande passar till din stereo: Original BMW cd-växlare som klarar mp3/wma, part nr:6512 6977766-03 | |
|
Med sedvanligt prisläge på BMWs ljud prylar kan du nog få 2 Alpine växlare istället eller vet du vad priset ligger på, Johan?? Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Om det blir byte så får nog bli från en icke bmw försäljare, oavsett orginal prylar eller inte. |
|
| Får pris och kompabilitetsuppgifter i morgon, antar också att det är mycket billigare att köpa ice-link/bmws ipod-adapter + t.ex. en nano. | |
|
Johan R: Passar 6512 6977766-03 rakt av genom att bara ta ut den gamla växlaren? //jocke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.