|
|
|
|---|---|
|
Tja jag har en fråga var ute o körde med min bmw 525i 88a plötsligt drog mätarn upp på rött slog av bilen genast gick ut o kollade vattnet men var som vanligt, startade bilen och åkte 200m hem o då drog mätarn igen direkt.. Märkte ochså att värmen la av kommer bara kall luft. Har kollat om det är nå vatten i oljan men hittar inget rycker inte heller något vitt. Kan det vara vatten pumpen eller har jag blåst topplocks packningen eller har ni nån annan ide | |
|
En isplugg i kylsystemet ? // dulleh "En Gång BMW, Alltid BMW" |
|
|
Tror inte du har blåst nån toppackning, tror inte den skulle uppföra sig sådär då. Kanske en isplugg, eller vattenpumpen, men jag tror inte du har vattenpumpen med plastsnurra som kan släppa från axeln, eller har jag fel? Kanske är plast om man byter till ny på sin m20 motor? |
|
|
Låter ju lite som om det är nått fel på vattenpumpen ta ett ordentligt tag om den och känn efter om den glappar har du möjlighet så ställ in den över natten så att den tinar upp ordentligt vet ju inte hur kallt ni har men eftersom du även tappar värmen så verkar det ju som om det är dålig cirkulation hoppas det löser sig lycka till Bimmer |
|
| Tack för alla svar ska kolla upp det säg till om ni kommer på nåt mer | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.