|
|
|
|---|---|
|
Går i tankar av att köpa en e46 touring med automatlåda. Då gäller det en antingen en sen 328 typ 00 eller en 330 00-framåt typ denna: Länk Har tänk mig behåla bilen typ 1 år eller nåt sånt men hur svårt är det att sälja en sådan? Det känns nästan att folk går och köper en bil i 140tkr+ hos bilhandlare än privat eller? Vilken är mer eftertraktad? 328iat eller 330iat? MvH Bmw 4-ever | |
|
Rekommenderar dig att köpa en 330. Kostar inte många kronor extra men är som en helt annan bil att köra. Hade själv en E46 328 coupé för några år sedan och om jag jämför med min nuvarande 330 så är det stor skillnad. Dels är många barnsjukdomar borta, dels har motorn en helt annan karaktär. /M.A. Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk |
|
|
Jag skulle också välja en 330 framför 328. Motorn är betydligt modernare och lär stå sig bättre i pris om ett år. Se bara till att välja en bil med sportstolar i halvskinn/helskinn och gärna så mycket övrig lull-lull som möjligt om du vill kunna kränga den vidare snabbt om ett år (Navi/glaslucka/M-paket). 328/330 var ju 3-seriens top-of-the-line när det begav sig och det gör att kundkretsen på begagnatmarknaden är mer kräsen än vanligt när det gäller BMW. |
|
|
Rolex: Jag får först umdersöka 330 lite mera, först och främst proköra en sådan! Det lutar faktiskt lite mer åt 330 hållet. Jo själv klart att jag kommer att söka efter en bil med det lilla extra vad det gäller utrstning. Är lite bortskämd nu om man säger så, mera i utrustningsväg får man leta efter. MvH Bmw 4-ever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.