|
|
|
|---|---|
|
Hej Har poblem med att i intrumentpanelen indikerar att halvljusen är sönder när dom i själva verket fungerar hur bra som hellst? Ibland båda, ibland bara ena, har provat och byta lampor utan resultat. Har oxå sprayat elektronikrengöring på alla kontakter jag kan hitta... Har sökt inlägg om detta utan att hitta något. Någon som har någon idé? | |
|
Det är inte parkeringsljuset då? "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Välkommen till forumet! Är det bakljusen som är sönder? - Det sitter sex stycken baklampor på 02:or, lyser alla? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag frågar det samma som heltsonika, det kan lika gärna vara parkeringljuset fram, om det indikerar fel på framljuset. BMW CS #5206 |
|
|
Hej Kan även vara dimljuset fram, om du nu har det. Så var det på min bil en gång. Mvh //Peter |
|
|
Har nu kollat, dimljusen och parkeringsljusen (fram) fungerar som dom ska. Får nog fråga på BMW nästa gång det är dags för service :) |
|
|
Innan min p-ljuslampa gick sönder permanent så hade jag ett par tillfällen med varning för trasig lampa och vid dessa tillfällen lös inte heller lampan. Efter några dagar gick lampan sönder "på riktigt" och efter byte så förkommer inga "spökfel". |
|
| Har nu bytt p-ljus, halvljus o dimljus och nu så funkar allt finfint och ingen indikering längre :) Tack för all hjälp! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.