|
|
|
|---|---|
|
Är det bara jag som är onödigt orolig eller kommer det alltid mycket kondensrök genom avgasröret. Kör ganska korta sträckor men motorn hinner bli normalvarm. Beror det kanske på att katalysatorn ej hinner bli varm tillräckligt. Jag har en Touring 520 E39-02 och det blir ju tydligen alltid turbulens mot backluckan som man kan se av all smuts som samlas där. Detta betyder ju också att Röken från avgassystemet syns tydligt i bakrutan. Jag har kollat kylarvätskan och den har inte sjunkt undan. Winbo | |
| Låter helt normalt i mina öron. Tror inte du behöver oroa dig, speciellt inte om kylarvätskenivån är konstant. | |
|
Tycker också att det låter normalt, jag får också rätt mycket kondensrök ur avgassystemet, speciellt nu på vintern. Kör man mycket korta sträckor så samlas det en hel del vatten i avgassystemet, och även om motorn hinner bli varm så är det inte säkert att allt vatten hinner torka ut. |
|
|
Nej det är samma här men om jag kör en längre sträcka på 3 mil eller längre så är det lungt Bimmer |
|
|
Ursäkta mitt sena svar. Tack för upplysningarna. Jag kollade kylarvätskan igen när det var ca -4° och då låg mätaren ca 2 cm under det normala vid kall motor 20°. Jag fylde på med någon deciliter eller 2 så var den uppe på rätt igen. Jag tror inte det berodde på förlust utan enbart normalt svinn och kylan. Vad tror ni ? Winbo |
|
|
Tror du kan va helt lugn. Du skulle se hur mycket min gamla älskling ryker på vintern när jag bara kört till och från jobbet (1,5 mil enkel) senaste tiden! Mvh Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.