AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.409

Vad kostar ett M-paket till 540, E39?

Visa användare
113
Beemer_Fred
528IA, E39
Halloj,

Går lite i tankarna på att byta till en 540(sedan), vill gärna ha M-paket på den men det finns inte så många sådana att tillgå med dom kriterierna som jag är ute efter.

Har hittat ett par andra intressanta objekt men då dock utan M-paket så jag undrar om ngn vet vad priset ligger på för att sätta dit ett M-paket i efterhand?
Kanske finns ngn som sysslar med sånt i Jkpg trakten..?
På BMW är väl priset samma som ett litet lands BNP kan jag tänka mig..:))

Mvh
Fred

"Livet är billigt, det är extrautrustningen som kostar.."
13400 för ett icke komplett kit med orginaldelar: Länk
Visa användare
113
Beemer_Fred
528IA, E39
Ok, tack för hjälpen.
Då vet jag vad man skall kalkylera med för kostnad.

ha dé
Fred

Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Om du är pysslig så kanske du hittar nåt här till att börja med:-)

Länk

Min bil
Länk
Be
223
Benny 540
540i touring 6vxl
(PowerMac) är dom inte kompletta kiten som dom säljer?
Jag funderade på att köppa ett kit av dom.
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Tänk på att plasten måste lackas också. Så det tillkommer några tusenlappar.

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Benny 540: M-sportpaketet innehåller ju mer än några spoilers och jag tror att det är vad PowerMac menar.

___
//Ulf
Visa användare
113
Beemer_Fred
528IA, E39
Forry: Jag pysslig...hmm, där sket det sig..:)) Skämt å sido så tackar jag för tipset..:)

Från det ena till det andra när vi ändå pratar om M-paket, vad är det för skillnad på stora och lillla M-paketet?
Är det ena bara spoilers och det andra med M-chassit också..?
Är det bara lite hårdare dämpare på M-chassit eller är det nåt mer som ingår..?

Mvh
Fred

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Finns inget stort och litet M-paket. Det finns ett M-sportpaket som innehåller allt enligt denna länk Länk .

Detta paket komm fr o m -99 på sedanen och fr o m -01 på touringen.

Utöver detta så finns det åtskilliga annonser som visar bilar med M-paket och i regel är det då bilar som har M-sportchassi, M-sportratt och kanske något mer. Det har inte funnits något officiellt M-paket från BMW i Tyskland men det är mycket möjligt att BMW Sverige benämt bilar med viss utrustning som M-paket i olika kampanjer.

___
//Ulf
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Jag tror att även Tyskland var detta i Sverige kallade M-pkt rätt vanligt och omtyckt. Det kanske inte benämndes M-pkt utan snarare sportpaket eller nåt åt det hållet. Det är mycket möjligt att det var BMW Sverige som startade trenden så att säga, men nog var tyskarna rätt snabba på att hänga på för den egna marknaden. Vet att jag sett reklamfilmer på tyska om 5-er med M? Sport?-paket.

Och det lär inte finnas mer än en variant, inget lilla eller stora, om man inte gjort en specialbeställning dvs.

Det är i alla fall mina erfarenheter :-)

Niklas

Fransosen
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Ser att jag var lite otydlig i mitt förra inlägg. Det som jag beskriver som M-sportpaket (dvs spoiler, chassi, fälgar, insteg, fotstöd, mmmm) är ett "officiellt" paket och fanns säkert i de flesta länder.

Utöver detta så finns det inget annat "officiellt" paket som har med 'M' att göra utan då är det lokala påfund.

___
//Ulf
Dom yttre attributen i ett M-Sportpaket II är det som Stylabilen säljer som ett komplett M-paket. Dom borde snarare benämna det hela som ett aerodynamik paket vilket jag tror är den rätta benämningen på det hela. Men då skulle inte folk fatta. Precis som Programmer säger så är det långt mycket mer saker i ett M-Sportpaket II. Som exempelvis svart antracit innertak, sportstolar med Alcantara / tyg, annat chassie med en lätt fabrikssänkning och kortare stötdämpare, kraftigare dimension på avgassystemet (sportsystem), M-ratt och knopp, större och bredare fälgar, mm, mm...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.