|
|
|
|---|---|
|
Håller på att själv forskar i historiken på min M535'a men har lite problem. Jag har alltid hört att original reg beviset från landet en bil importeras ifrån sparas på stationen där den svenska reg.besiktningen utförs. Antar att reg nr på bilen också ska stå där då? Har nämligen väldiga problem att få bilprovningen att få fram de uppgifterna av nån anledning. Nån som kan hjälpa till? I annat fall undrar jag om serviceverkstäder i Schweiz där bilen är såld ny fr början kan se servicehistorik med hjälp av chassinr istället för reg nr........? Tacksam för svar. sw | |
|
Hallå..........? sw |
|
|
Förr sparades orinalhandlingarna i besiktningsstationens arkiv, numera skickas alla handlingar till Vägverket för arkivering. Är det en äldre registreringsbesiktning ska du kunna få en kopia från den station där besiktningen utfördes, är den gjort det senaste året kan du få en kopia antingen från besiktningstationen som sparat en egen kopia, eller från Vägverket som har orginalhandlingen. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.