AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
462

Växellådsproblem e28 520

Ma
40
Majesty
523i -97
518 -87
Jag skulle växla från 3an till fyran, och det kändes som vanligt bnär jag växlade förutom att 3an fortfarande var i fasst spaken stog i läger för 4an, och så provade jag växla några ggr

Tills slut hade jag bara femman kvar och kunde inte ens få i friläge.
Först så kunde jag föra spaken till alla lägen, men nu så går inte ens det, kan kan föra den bakåt och framåt, men utan minsta motstånd, och för att föra den åt sidorna så måste man ta i som fan. Iaf så får jag inte ur femmans växel.

Jag har kollat under bilen och vad jag kan se så sitetr växellänkaget fast både fram och baktill, lite glapp i det bara. Måste dte vara växellådan som rasat? Vilka passar en låda från tex en e30 320 325? SKa kanske tilläggas att kopplingen gav upp några dagar innan och jag blev tvungen att köra bilen hem 4 mil (med endast fåtal start och stopp) efter dte så fyllde jag på mer bromsvätska ocuh luftade kopplingen, efter det kände koppling och låda som nytt.
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Jag hade samma problem som dig men då gällde det en E34:a. Men för mig visade det sig vara något i länkaget som släppt. Jag lämnade in den på verkstad så jag kan tyvärr inte svara på exakt vilken del som lossnat.

Ma
40
Majesty
523i -97
518 -87
Har snackat med verkstan nu, skulle ha 1300 för byte inte så blodigt, men nu måste jag veta vad det är för växellådor som passar till min, läste nåt om att dte var nå speciella sprängkåpor eller vad det var till motronic m20 med motronicinsprutning.

Har en växellåda från en e21 323 som jag kan köpa billigt, men jag vet inte om den passar, vill ju inte lämna in bilen på verkstan med en låda som kanske passar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.