AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
840

Byte min business radio mot CD med MID E39 och undrar om..?

Visa användare
215
civ98ssu
E46 330 02 Turing
E39 525 02 Sedan
Hej alla!!
Jo jag bytte min business kassettradio med IRIS display ( jag tror den heter IRIS display. Den hade i alla fal en enkle rad display) mot en business CD radio med MID. Den var buss enkelt att bytta. Min fråga är nu vad jag kan få i MIDn? Jag har en liten färd dator med BC knappen på blinkersspaken men temp, medel hastighet osv.. i instrument panelen. Kan man får sin färd dator nu i MIDn? Kan man få andra information i MIDn också?
Tack i för hand!'
Mvh.
Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Du får troligtvis inte denna färddatorinfo i MIDen pga att din bil ej skickar informationen dit. Men jag grundar detta endast på att jag ej hört om någon som lyckats med det vid eftermontage. Kan vara beroende av vilken typ av MID du hittar, den som jag använder har ej funktioner för telefon och liknande och visar därför bara stereons funtioner, samt lite id3 taggar och sånt från ipoden.

Frågan är varför man egentligen vill ha förbrukning och sådant i stereons display.

En MID-panel kan du enklast få tag på genom bildelsbasen.se du bör få ge 500-1000:- för en i bra skick utan repor. Annars finns ju powerbörsens köpesannons att tillgå utan kostnad.

6a - för det är du värd
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.