|
|
|
|---|---|
|
Vart kan jag köpa en RH kåpa? Eller finns det nån här på forumet som har en? Sälj den till mej isåfall... fälg bak 17x10" Länk | |
| eller om nån har 4st andra passande kåpor....? | |
|
Länk Där hittar du ! |
|
| har haft kontakt med dom, väldigt dyra. | |
|
fel mailadress på första annonsen, men nuär det åtgärdat. Länk |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Mät exakt hur stort hålet i din fälg är, det kan skilja på några millimeter mellan tillverkningsåren på RH-fälgar. Har du tur så ligger det en passande centrumkåpa i mitt garage som du kanske kan få överta. Hur skicket på min kåpa är kommer jag inte ihåg, men jag kan kolla ikväll. Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
Jag är också ute efter centrumkåpor till samma fälg. Saknar en eller två. _Mutte_: Vad fick du för prisuppgift vid kontakten med företaget enligt länken? Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
Bert-Ola Runeson: Jag ska leta reda på ett skutmått och mäta. Magnus18: kommer inte ihåg, men det var typ 300 i bara frakt.. |
|
| skjutmått... | |
|
Hur ser dina originalkåpor ut? Jag har nyss köpt RH-fälgar och du kan få min kåpor i utbyte mot BMW original eller motsvarande summa om du vill. |
|
|
dom är gråa med RH i silver. Jag har tappat en så det är därför jag behöver en ny. Vad har du för pris på dina då? |
|
|
Ok men du har väl inte bara en på bilen eller? Kan du inte ta bild på en och maila mig den? Som sagt du får dom för vad nya standard BMW kostar. Skulle tro ~150-200:-för alla fyra. Varför vill du ha RH och inte BMW? |
|
|
Länk tycker inte att bmw`s loggor skulle passa så bra på min bil.. ska fixa en bild, |
|
|
Bert-Ola Runeson: nu har jag mätt lite, kolla Länk är inte exakt då skjutmåttet inte nådde in pga för djup fälg. |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
_Mutte_: Tyvärr, 66 mm stämmer, men jag är inte säker på de 56 mm. Jag har två olika bägge är 64 mm i yttermått. Minsta dia runt botten av "taggarna" på den ena 53 mm och den andra 54 mm. Största dia runt "taggarna" på den ena 54,7 mm och den andra 55,7 mm. Den lilla kommer inte att passa det ser jag direkt. Jag tror att även den andra är för liten, den var limmad på min fälg där hålet var för stort. Finns även 55 mm och 56 mm centrumkåpor. Bert-Ola BmwCS #2423 |
| nu mätte jag på färlgen och inte på en centrumkåpa, och om det mindre hålet i fälgen är 56 så måste väl centrumkåpan vara lite mindre? | |
Be 726 523iT LCI -07
Måttet på hålet i fälgen brukar vara detsamma som det "mindre" måttet på en kåpa. Plasttaggarna flexar lite innåt när de väl sitter på plats, det ska spänna lite. Huvudsaken är dock att det större måttet är någon millimeter större än håldiametern, annars trillar de lätt ur. Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.