AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.649

Eisenmann, Supersprint LR vad? M Coupe

He
97
HerrRennen
BMW M Coupe
Hej.

Blir tokig, vad ska jag ha?
Eisenmann, Supersprint eller Borla.
Läst massor tips av M Coupe ägare världen runt om men alla skriver olika. 70% Skriver Supersprint men jag e inte så mycket för det märket.

Har någon här erfarenhet av Avgassystem till min bil här?
Vore supersnällt för jag måste köpa i veckan.

Eller om någon har länkar till olika soundclips o sånt
Gemini__
Eisenmann blir du garanterat inte missnöjd med. Kostar en slant, men ska tydligen vara värt varenda krona.

Mvh;
Thomas

Köp Eisenmann! Supersprint låter för mesigt.. Du kommer inte bli besviken!
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
HerrRennen:

Jag har hört en M3 E46 med Eisenmann-system och det lät så underbart gott. Även M3 E36 och du har väl samma motor som M3 3,2? Du kommer inte att ångra dig om du skaffar Eisenmann.

//Schnitzer

M5 -95: Länk
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Har själv supersprint och kan säga att det låter inte så mycket om det. Aningen dovare på tomgång och låter ok vid gaspådrag men i stort sett är skillnaden mellan orginal och supersprint att det sistnämnda är aningen dovare.

För mig är det perfekt då jag kör rätt mkt motorväg längre sträckor och ett högt avgasljud kan vara jobbigt i längden.

Vill du ha "riktiga" grejer så köp eisenmann, vill du bara ha lite dovare ljud så välj supersprint.
He
97
HerrRennen
BMW M Coupe
Tack så mycket, blir eisenmann då.
Jag har vart nära på att köpa d flera ggr men när amerikanare skriver supersprint så blir man ju lite ???

Tack

Benzin um Bluth
Supersprint låter helt OK till M3 3.0 eller 3.2 (samma motor som M Coupe/roadster).
Jag hade det på min 3.0
Lite skillnad på en 323 och en ///M motor, speciellt på höga varv.
De Eisenmann system jag har hört är väldigt välljudande.
Tror inte du blir besviken oavsett vilket system du väljer.

Mvh,
/Wille
M-
40
M-peror
325I Cab -01
Köpte Eisenmann supersound (högsta ljudnivån) till min m3 e36 3.2 i höstas och det blev ett gott ljud som jag är nöjd med, ska man va riktigt petig så hade det inte skadat med ett par decibell till. Men det låter dovt och lite mullrigt samtidigt som det inte är störande vid tex motorvägskörning. Har bara kört ca 20-25 mil med mitt och de sägs ju att först efter ca 100 mil så har ljudet "satt" sig, då dämparen har bränts in osv. Om det låter lite lite mer när den är inkörd, vilket det tydligen ska göra, så är det enligt mig perfekt.

Kan däremot inte yttra mig om Supersprint då jag aldrig upplevt det..
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Köp Eisenmann!! Du kommer att bli toknöjd!
Håren på armarna reser sig varje gång man startar bilen =)

Mvh
Björn

Länk

He
97
HerrRennen
BMW M Coupe
Hej igen, har gjort en order på eisenmann nu från Xerius Racing.
Race varianten med 83mmX4 utblås.
10495kr. Som "hittat" men mina öron kommer o tacka mig senare tror jag eftersom alla skriver Eisenmann.

Tusen tack till alla svar!!!

Benzin Um Bluth
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
HerrRennen:

Eisenmann är ruskigt bra grejer. Du kommer inte att ångra dig!

//Schnitzer

M5 -95: Länk
Du får lägga upp en ljudfil sen när du har monterat det, samt några bilder!
Hej

Nån som vet hur Schnitzer Avgassystem låter till en M3 e46?

Mvh
He
97
HerrRennen
BMW M Coupe
jUTTE:

klangford.com eller co.uk har en rad tester på e46 m3 med en hel del olika system till din bil.

Och i olika priser.

Jag rekomenderar Kreis-Seig till din bil, kostar en hel del men du blir värst i sverige.
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Jutte:
Har provkört en M-roadster med schnitzeravgas. Det låter förjävla fint men priset är säkerligen därefter kan man nog misstänka.
Jutte: Det låter mer än original, men det blir inte så pass stor skillnad att det är värt pengarna. Ska du ha ett system som låter brutalt för rimliga pengar så hade jag köpt ett DiXis, utan tvekan. Det låter helt underbart! :)
Hej

Det blev Ac Schnitzer system.
Super nöjd.

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.