|
|
|
|---|---|
|
Påväg att leta fram en BMW 525i Touring 2003-05 åt min far och gjorde en snabb sökning på blocket. Varför i h-vete är 19 av 20 bilar silverfärgade. Är det endast gubbar som har råd att köpa dom eller? Verkar vara lite som hos Ford i tidernas begynnelse: "Du kan få bilen i vilken färg du vill, bara den är svart" Oj vad upprörd man kan bli... (Pling!! Dagens i-landsproblem) /mr B | |
|
Du sammanfattar det hela rätt bra i den sista frasen i ditt inlägg, gällande i-landsproblem :D Faktum är att just silver är den ÖVERLÄGSET mest populära nybilsfärgen, och har så varit sedan ett par år tillbaka. Jag tycker att silver klär de flesta bilar, inte minst BMW, väldigt bra. Dessutom är det en praktisk och lättskött färg - men det är ju enormt tråkigt att bara vara "en i mängden". Mvh, Kalle Vagnparken: Länk |
|
|
Alla nya kombibilar från volvo och saab är också silverfärgade. Skittråkigt tycker jag, jag avskyr silverfärgade bilar. Till och med vita bilar börjar jag tåla nu, men silver får mig fortfarande att rysa. Tror att folk vill ha silverfärg för att det inte syns lika mycket att bilen är smutsig då |
|
|
Om det är den mest populära nybilsfärgen, så kommer begagnatmarknaden vara än mer trist framöver.... :( Får hetsa farsgubben att köpa en ny bil med chock-rosa lack. Då kanske jag kommer tycka att silver är snyggt. Nu känns det bara gammalt och gubbigt. Smaken är som baken - "delad" (alternativt "skit") /mr B |
|
|
Pratade med en Bilhandlare förra våren, då jag skulle köpa en VIT bil. Huu tyckte min bror, men det blev en vit SAAB 900i-88:a under en tid. Försäjlaren sa att, då vi pratade färger, att Vitt är på G nu, då många av trendfärgerna är "förbrukade", så det har blivit fler och fler som nu väljer vitt. Själv har jag ingen aning om det han sa verkligen stämmer. Men en sak vet jag. Efter Två vita bilar kommer jag aldrig mer att välja den färgen. All skit syns ju! //Micke |
|
|
Efter ett dussintal bilar varav de senaste 5 i någon blå/mörkblå/blålila nyans så var 530'n jag köpte i somras den första i silvermetallic. Har trivts mycket bra med färgen, bättre än jag trodde och framförallt är den praktisk ;) ___ //Ulf |
|
|
Man vill väl åka säkert... Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Lyckas i affärer...Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.