|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Hade tänkt byta ut "gubb-träet" vid senare tillfälle. Har iaf ringt nu och det var inga problem med engelskan, däremot så är vi inte riktigt överens om priset. Men det lutar åt en tysklandsresa framöver :D |
|
| Hur går det? Blir det någon tysklandsresa? | |
|
Goldcom: Kom precis hem efter att ha kört genom ett skitväder utan dess like. Det började med underkyltregn utanför Hamburg och sen har det fortsatt med dåligt väder hela vägen. Men vad gör det när bilen står hemma nu! Är grymt nöjd hitills. Regbesiktning på måndag och sen ska jag bara fixa lite småsaker. Resan gick hur smidigt som helst och köpet gick som en dans. Nu längtar jag bara efter sommaren så jag får lägga på 18" ;) |
|
|
Grattis!!! Kul, gick det bra med försäljaren? Mvh Stephan |
|
|
har precis läst den å måste säga Röda e39 är snyggast. du får skriva hela historian sen. samt Massa bilder på den.. samt grattis ti en fin bil. BMW är livet.! Bn gång en Bmw. ALLTID en Bmw |
|
|
Stephan: Det gick alldeles utmärkt! Han jag hade kontakt med och som var den enda som pratade engelska var nybilsförsäljare. Så jag förde förhandligarna med honom och sen fick han prata med personen som var ansvarig för beg bilar. Det gick smidigare än jag kunnat drömma om. Bilen hade sålts av dom från första början så alla papper på service osv fanns samlat i en stor mapp som jag fick studera. Säljaren hade berättat att dom lackat om huv pga av stenskott så jag var lite orolig att dom inte lyckats få till färgen men det var en ogrundad misstanke. Det mesta var kein problem. Det var en otrolig skillnad i bemötande om man jämför med dom bilsäljare jag varit i kontakt med här hemma. Självklart är dom hästhandlare allihopa men det visste man ju redan ;) |
|
| Stort grattis! En sagolikt fin bil att döma av bilderna. | |
|
moget och mixtus: tack ska ni ha! skönt att det finns någon att prata med för dom i min närhet har redan tröttnat på mitt tjat om hur snygg bilen är ;) |
|
|
Ta en förstorad bild och sätt den i en ram och sätt på vägen, så kommer dom att ändra sig, för det är är läcker bil, inget snack om annat. Mvh Stephan |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Instämmer !! Grattis till en helläcker och helkul bil. en röd 540IM har legat och snurrat flera år som skärmsläckare på min dator, ///MVH Hasso Länk |
| Grattis till bilen! Sanslöst läcker i rött! | |
| Grattis till bilen,den är jätte fin.Lägg upp några ägna bilder när du har tid. | |
| Gratulerar! Riktigt fin bil du har skaffat! En favoritbil enligt mig med helrätt utrustning! | |
|
Nu får du regga dig som Pro-medlem och slänga in bilder på kärran!! /// Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk |
|
|
Grattis, jag blir avundsjuk. Skönt att se att den bilen finns i Sverige =) Får jag fråga om vad det blev för snitförbrukning på hela resan? Schnelle fahrt, Härliche fahrt. |
|
|
Tack för berömmet! Herr Gaspedal: snittade 0.93 på hela resan. Då gick det förvisso långsamt mellan Hamburg och Jönköping på grund av vädret. Men första 50 milen var det bra väder då låg jag i lagom autobahn fart dvs 140-180 då var förbrukningen 0.97. Är du fortfarande intresserad av gubbträ om du köper ny bil? Kommer nog byta mina lister till nästa helg så maila mig om du vill ha dom. |
|
|
Grattis till bilen! Du blir säkert nöjd med den! Jag har med en positivt intryck av tyska säljare än vad man har här hemma. Tänk om alla hade varit sådana här. MvH Bmw 4-ever |
|
| Bara att gratulera!!!! Har själv haft min nu i 4 månader och den går kanon! Har dock aldrig kommit ner i förbrukningen 0,93 men automaten kanske gör mer än man tror i min. | |
|
0.97 låter oerhört bra. Under en långresa låg jag kring 170 (med farthållare) och förbrukningen var (om jag minns rätt) någonstans kring 1.2-1.3. Men det var automataren. Begärt pris var ju 18 700. Med bensin och skyltar osv. så borde det ha kostat en tia att ta hem den. Men hur mycket lyckades du pruta ner den ... fick du Inspektion II och vinterdäck enligt din målsättning? |
|
|
Mixtus: Totalpriset för bilen med vinterdäck och inspektion II slutade på 19 400 €. Det var säkert möjligt att få ner priset lite mer om jag hade orkat kohandla lite till. Problemet är att när man väl står där nere blir man ju lätt lite sugen och det visste säljaren med. Priset som sådant var jag nöjd med redan innan jag åkte ner, det var mest en principsak att få pruta lite ;) Det som verkligen var viktigt för mig var skicket på bilen och historiken. Nu är jag ingen bilmek så det finns säkert saker att göra på bilen men det är väl det man har europlusgarantin till? ;) Ska till BMW snarast för omkodning av nycklara och kolla vilken temp kylarvätskan klarar. Ska upp till norrland nästa helg och vill helst inte råka ut för tråkigheter. Är det något annat jag bör be dom kolla när jag ändå ska in med bilen? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.