AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
3.363

m3 läpp

Sida 1 av 2
passar en m3 e36 läpp på en vanlig front??... det borde ju vara samma bredd och så på dem i alla fall
ska tilläggas att det är den här röda läppen Länk

är det samam bredd på frontarna hos en coupe som hos en sedan??
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
Nej

Länk
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
Samma bredd på båda men det e skilland på m3 front och std.

Länk
jo men det finns samma läpp tillvanliga fronten men vet inte om måtten är dem samma....tror du det skulle vara svårt att fåden att passa på en vanlig front???
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
Sedan och coupé front har samma mått.

std och mfront har olika mått .

finns en läpp för m3 front en för std i samma utförande.

Länk
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
det finns sådana som passar std fronten.

MvH Bmw 4-ever
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

"Läppen" som bmw_jerry länkar till är en hel front, Rieger Infinity 1. Men det finns en läpp i likvärdigt utförande till standard fronten oxå.

Rieger tillverkar även den. Polarens har en sådan på sin 328 cabbe och den ändrar fronten väldigt mycket, tillsammans med ett par M3-speglar så blir bilen väldigt snygg framifrån. Har bilder på den om någon vill se.´

Annars finns ju naturligtvis ocå den "vanliga" GT-läppen som Rieger oxå tillverkar.

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
det blir lite alpina likt front med den eller?

MvH Bmw 4-ever
Ji
2.380
Jimmyboy

Ja det kan man ju faktiskt säga. Påminner ganska mycket om Alpinafrontens nedre del.

Mvh Jimmy

matt1as
vill gärna se bild Jimmyboy :)

Mvh Matte
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
du har ju andra som passar standart fronten med kolla här: Länk eller Länk

MvH Bmw 4-ever
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
blev fel på den första länken: Länk

MvH Bmw 4-ever
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
sedan har du ju hos stylabilen där en sådan front eller läpp ska man kanske säga som passar på standartfront. Du har 2 olika att välja på: Länk

Den bilden du länkade till hittade du väl på stylingskompaniet. Det är bara att maila till dem och seom den passar standart fronten.

MvH Bmw 4-ever
Ji
2.380
Jimmyboy

Bmw_jerry och Matt1as: Mailar bilder till er ik. på min kompis front.

Mvh Jimmy

a jag skulle gärna vilja ha lite bilder....det är såhär att ja har fått ett erbjudande att köpa en begagnad läpp som suttit på en m3:a för en billig peng...så alltså det kommer inte alls att passa eller ??
Ji
2.380
Jimmyboy

bmw_jerry: Glömde maila igår, så jag måste komma ihåg det ikväll. Men det låter mycket konstigt att det ska vara den läppen, som du länkar till, till en M3-front. Just den läppen till M3-fronten har jag nämligen aldrig sett hos någon tillverkare, men det kan ju vara en hemmagjutning. Så kolla upp det lite nogare gärna oxå vilken tillverkare det är, bara så att du ej blir lurad. Begär in fler bilder. Kanske är det så att det ÄR den läppen du länkar till men att han har anpassat den till en M3-front.

Bilder kommer ik.

Mvh Jimmy

det är rieger läpp..den finns i deras stora katalog så jag har sett att den finns...
Ji
2.380
Jimmyboy

Helt riktigt, det ÄR Rieger som tillverkar den. Haha, där lärde jag mig något nytt, det har jag missat, illa. Men det finns ju en till standradfronten oxå med ett helt annat art.nr. vilket då antagligen betyder att den ej kommer att passa med 100%-ig passform.

Här kan du se vad jag menar.
Länk

Har du bilder på den monterad på en M3-front så får du gärna maila över dom till mig, då jag hjälper en kompis att sälja styling mm. och denna kombination har jag helt missat som sagt.

Mvh Jimmy

ska se om ja kan fixa bild...har den i den riktiga katalogen men ska försöka scanna in den eller något...tror ni att det skulle passa med lite småmodifikationer...
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
Det sa jag innan men ingen som lyssna finns andra trådar om detta.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.