AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
956

Gnissel från bromsar?

D.P
Haloj!
Har ett jobbigt problem med gnissel från bromsarna, misstänker att det kommer in grus mellan bromsar och skyddsplåtarna, låter som fan, på den vänstra sidan satt plåten fast så det var den som var problemet då.
Men nu låter det lika jävligt igen, HAR PANIK, VAD GÖR MAN. Behöver man skyddsplåtarna bakom bromsarna?

Åk det fortaste du kan, allt vad du orkar!
Touringpower
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Prova verkstadknepet #1 backa rakt baåt ett par hundra meter, i en del fall släpper oljudet då.

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Eller så får man göra som jag gjorde när min fars E39 hade likadant problem.
1. Plocka bort hjulet.
2. Tag x-antal "strips",o gör en "orm" av dessa.
Lokalisera sedan gruset eller småstenen som troligtvis hamnat mellan som du säger skivan o skölden,en ljusstark lampa underlättar naturligtvis.
Pilla sedan ner "ormen" o ryck till=stenen borta, allt lungt i vilda western.
Sedan vet jag att vissa av iaf tidiga E39 fick ombyggnation av de FRÄMRE sköldarna fritt av BMW.

Mvh Janne.
Har precis konstaterat samma problem på min bil efter att jag idag satt på mina nyinköpta 17" fälgar. Har aldrig märkt nåt tidigare, men nu verkar det fastna elakt grus mest hela tiden. :-/

/Micke
leksa
Jag fick detta nämnda ombyggnation till frambromsar (523 97:a), men det fastnar fort. grus och stenar emellanåt. Det e bara köra jojo fram och tillbaka så släpper de eller slits bort !

Leksa
D.P
Tack för alla tips, plockade bort fälgarna igår och kikade ligger ett helt grustag där, den vänstra plåten sitter löst så det förstår jag men höger fram sitter fast?
Har 18" Schnitzer fälgar, har någon hört om det är något särkilt problem med dem?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag åker 18" schnitzer men bara på sommaren och dom har funkat klockrent. Det skadar aldrig att högtryckstvätta inne i hjulen emellanåt för att bli av med grus mm.

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.