|
|
|
|---|---|
| kan man se på blocket var blockvärmaren ska sitta verkar vara några fasningar på värmaren som ska passa på blocket ..528-98 | |
|
Är det en kontaktvärmare som ska monteras på utsidan?? mvh |
|
| Ja en som man sätter på utsidan | |
|
Den Defa jag monterade på min förra 528:a bultade jag dit på passagerar sidan av motorn, den passar bara på ett ställe om jag inte minns fel för bultens skull. mvh |
|
| ok då pasar den bara på ett enda ställe kan inte vara så svårt att se var den ska sitta då,måste väl vara någonstans nere vid tråget | |
|
Med värmaren följer en bild på mont ställe , går inte att missa då den bara passar på ett ställe , den sitter på blocket inte oljetråget.Se länk: Länk |
|
|
Nope, inte vid tråget utan en bit upp på blocket ca. i mitten av motorn längs med räknat den strålvärmer kylkanalen inte oljan.När du väl kommer under bilen så ser du, glöm ej att rengöra först så du får fina anläggningsytor. mvh |
|
| Ok tack grabbar då ska jag köpa en och montera,problemet verkar vara att få in kontakten inne i bilen | |
|
Gå in på DEFA's eller Calix hemsidor så har du monteringsanvisningar för resp. modell. Freude am fahren |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.