|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som kan ge några bra tips vad man kan göra med en z4 2,5 för att den skall bli lite vassare, både i motor och utseende mässigt? Utan att det kostar en förmögenhet, alla tips uppskattas. tack på förhand -CoffeZ4 | |
|
snyggare fälgar, en liten läpp fram eller bak, vita blinkers runt om, sänkning, sportavgassystem , sportfilter föra att nämna några saker du kan göra med bilen.... vad är det för färg på din bil?? |
|
| Lustgas är ett jättebilligt trim för sugmotorer.. tills det går sönder, då blir det helt plötsligt jättedyrt. | |
| den är grå | |
|
Avgas om du vill ha lite vassare ljud (marginell effekt ökning), annars kompressor, kammar, headers, race-kattar... __ Joakim, Karlstad Z3 2,8 Coupe -99 |
|
|
Sälj den och köp en 3,0 istället!! Schnell Schneller Sterlingrau |
|
modano |
face-lift! de na baklysen är grymt snygga ! Vad det gäller motoreffekt skulle jag nog avråda att börja leta hästar, brukar bli dyrt i slutändan.. Spara pengarna o byt upp dig efter ett tag är nog hetaste tipset! Sen är det alltid såhär med hästkrafter, man bör ställa sig frågan: vad ska jag ha dom till ? Hur blir det med andrahandsvärdet på bilen? osv... |
| jo visst är det så med att trimma en bil,,det samma gäller styling,,, men ett sportavgassystem hade ju varit trevligt..lite finare ljud o lite mer effekt skadar ju itne | |
|
Modano: Det beror på hur man tänker som person på andrahandsvärdet. Jag tänker absolut inte på det skiter totalt idet. Jag menar ska man hålla på ooch tänka så ska man inte köpa en bil. Bilar sjunker dirket du sätter dig i den. Har snart själv förlorat typ 50.000 på att bara ha åkt med den denna sommar. Visst kan det bli dyrt om du trimmar den och råkar krocka eller kör sönder bilen. Men gillar du bilen och ända vill ha mer så, why not? Dock så säger jag som dorfmeister 3.0 är bra roligare. Fast jag blir ju tydligen aldrig nöjd heh så det första jag har gjort är att jag har köpt en replica vinge av AC Schnitzer, enligt mig höjer upp bilen lite extra, Sen blir det Eisenmann avgassystem (dual flat oval) med supersound som jag blev övertalad till på detta forum =) (tack för tipset), Oh jusst ja har även beställt en antenn som är lika liten som typ en golf pegg, vilket behövdes så otroligt ful antenn. Så det finns lite små pyssel man kan köpa till bilen. ^^ Alltid skoj |
|
|
Hej har en Z4 2.5 som jag stoppade kompressor från infinita i den Rekommenderar |
|
| z4sc...hur mycket effekt är det i den nu | |
| CA 240 laddar 0.3 bar. Med intercooler så går det att öka laddtrycket till 0.6 bar och ca 300 hk | |
modano |
Z4SC, inte särskilt bra för fabriksgarantin... |
|
Visst ser den gigantisk ut =) Länk Nu blev det bättre, dock så var den lite för liten nertill täckte inte riktigt runt det befintliga gummit, men men.. bätttre ialf, funkar som vanligt också. Länk |
|
|
Fantastiska Z4:an Var fick du tag i en liten antenn och replica vingen? |
|
|
Ebay baby! =) antenner: Länk Den jag köpte: Länk Vingen: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.