AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.188

Tomgångs problem

Hej!

Jag har problem med min tomgång på min BMW 318is -94. Om jag tar bilen när den är kall är det inga problem, inte heller när den är varm. Men när den är ljummen, då klarar inte bilen att hålla tomgången. Hjälper jag bilen lite, dvs håller jämngas i 30sek så fungerar tomgången. Jag har fått för mig att problemet är värre när det är fuktigt ute.
Fick också för mig att det blev bättre om jag tänkade 98 istället för 95.

Är det någon som haft liknade problem?
Visa användare
20
Pysen
520i -92
Min pärla har haft lite dålig tomgång och precis som du nämner, i ljummen temp och när det är fuktikt, får man hjälpa den.
Jag kollade slangar och fann lite luftsug. Sen kan det vara fukt under fördelarlocket.

Lycka till!
har samma problem med min 328 E46.
just när det börjat bli ljummen så tappar den tomgången coh rusar sen upp till 1500 varv för att sen lägga sig på normal varn nån sek sen så sjunker den å höjer. ibland sjunker den så mycket att bilen dör.
Nån som vet vad det kan vara för fel?
läste om nått fel på mjukvaran?
Har haft samma fel på min bil, visade sig vara förvärmningen till lamdasonden.
Relät hade gettupp til lamdan, kolla upp den, kan kanske vara den.
Mvh////perra.
ma
597
magican
E36 328 Coupe
har ni ens mätt motortempgivaren?

Mekaniker i Umeå, skrik till om ni behöver hjälp :)
Min bil rusar inte upp i varv, den klarar bara inte hålla tomgången.

Det känns som att det skulle kunna vara förvärmningen till lamdasonden. Var sitter relät till den?
Vad kostar det?

Har kollat lite under huven men tycker mig inte se några torra slagar eller slangar med hål.

Mätt motortempgivaren, du menar att det skulle vara något fel på termostaten?
sitter bland alla andra relän, är reläet som är närmast rutan på passagerar sidan. Kostar 150Kr.
EL
30
EL-Grecko
Bmw 320i Touring -01
Bmw 320i Touring -89
Tjena!
Jag har något konstigt problem med min tomgång på min e30 323 -85, den håller jämt mellan 1800-2000varv. när jag gasa lite så går den ner men går upp till 1800-2000 varv. vet inte vad det är för fel, har kollat slangar vacumsklockan och men hittar inget fel.

EL-Grecko
Visa användare
21
T-TOP
320 2005 e90
325xi 2007 e92

Hallå
Jag har ocskå problem med min tomgång på min 520 1988 den dör helt när jag släpper gasen, har bytt ut allt i tändingen men den dör ändå,

T-TOP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.