|
|
|
|---|---|
|
tjenare alla.har ett angenämt problem som ja inte e ensam om..hoppas jag:-) min bil e tillverkad 09-91 alltså mkt tidig e36:a.. dom hade tydligen en anna typ av länkarm än senare modeller vilket blir knepigt nu när ja letar kit till bilen. Antingen måste ja sätta dit nyare länkarmar eller köpa specialdämpare som kostar drygt 1000:- mer än tillexempel en vanlig 92? Har någon erfarenheter av detta o isf hur löste ni det? pimpim produktions | |
|
loggade visst in på brorsan... |
|
|
Vi har stabilisatorstaget fäst i stötdämparen istället för länkarmen. Jag fick fel dämpare när jag köpte först, fick dock byta. Men dom flesta dämparna finns nog för båda typerna. M3 har väll liknande konstruktion på stabilisatorstag/stötdämpare. Någon som vet om M3 dämparna passar på vanliga tidiga e36? I så fall kan det vara en lösning. Vet inte om du blev mycket klokare av mitt inlägg. Men men :) ___ E36 325i "CSL" Hata mig inte bara för att jag har rätt.. |
|
|
Hej jag råkade ut för samma sak på min 325:a när jag skulle byta stötdämpare fram. Först såg jag det med stabilisatorstagen som var fäst vid stötdämparen, det är lätt fixat, du tar bara den lilla delen från stabilisatorstagen (den böjbara delen) och vrider nedåt 180 grader och fäster den i länkarmen/länkstag. Största problemet som jag fick med bytet var att stötdämparlagret var extra tjockt på min bil- fick byta det med. Åkte till skroten och köpte två nya (bättre begagnade) för 100:- Alla de stötdämpare jag köpte från Micro och såna ställen hade kortare fästen vid stötdämparlagren så ingen av dem jag köpte passade där på det gamla stötdämparlagret. Rättare sagt, det enda som du möjligtvis behöver byta är stötdämparlagren, samma som jag fick göra. |
|
| Inte fasiken är de nyare dämparna billigare än de äldre.. Vad har du för bil? | |
| jo faktisk skiljer det i pris om man kollqar sachs cup kit mm mm alltså prisklasserna 15-22tusen....då skiljer det sig i priser mellan nya o äldre modellerna... | |
|
Trodde vi pratade "vanliga" dämpare.. Men å andra sidan.. om du lägger ner 15-22kkr, spelar väl en extra busing ingen roll?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.