|
|
|
|---|---|
|
Hade fram sommardäcken i helgen och såg så att höger bak var betydligt mer slitet än de övriga. Kan det vara någon felaktig däckinställning som bidragit till detta slitage, och å så fall hur fixar man till detta? | |
| Antagligen fel inställning som du säger. En 4-hjulsinställning borde göra susen om bilen nu inte är ramsne vilket jag inte tror. Kostar dryga 1000 lappen, varierar rätt mkt ändå. | |
| Antar att det är lite dyrare på en märkesverkstad. Gäller prisuppskattningen på BMW eller? | |
| Nej, det gäller ej auktoriserad verkstad dock verkstad som har BMW som specialité eller hur man ska säga. Detta var ett tag sen jag gjorde min 4-hjulins. men runt 1500 max 2 lappar max. Som bekant så har BMW väldigt hög timdebitering och är allmänt dyra. | |
|
1500-2000?? vilka priser...jag har gjort 2 st 4-hjulsmätningar på 2 olika bilar, min f.d e36 320 och min 02 touring, båda på samma firma (däckfirma) som har fast pris på 500 kr för framvagninställning och sen 250 kr prispåslag om man vill ha bakvagnen också... MVH Johan K |
|
| Ja, det var ett antagande som jag gjorde. Alltså på auk. BMW verkstad. Har själv gjort det på en e36:a förut för 1000 tror jag det var på icke aut. verkstad. BMW lär ju vara dyrare men jag ser att du bor i skåne, man finner säkert billigare ställen där än i stockholms området. | |
|
Låter som toe-in bak är fel på det hjulet. Lätt att korrigera om justermånen räcker, annars behövs det byte av delar. Välj en verkstad som vet vad de gör, behöver inte vara hos en ÅF. Mvh Björn |
|
|
Wölkes bil (autk BMW) tog 1000 kr för enbart balansering av 4 däck på vår E39. ___ Vagnparken: Länk |
|
|
Brukar ju slita mera på hö hjul när man burnar om man inte har riktig diff =) V8 muller. |
|
| Et av mina däck var onaturligt slitet på insidan. En vänlig kusin med däckverkstad tog sig en titt på det och det visade sig att fälgen måste ha fått sig en smäll tidigare eftersom den på den del som vetter inåt var ngt böjd. Vilket orsakas av att den på insidan inte får det stöd som fås där ekrarna sitter (nackdel med breda fälgar). Fälgen är nu på vinterreparation. | |
|
Högerhjul bak får oftast snurra mer än de andra, pga. att du inte har diff broms och den axeln sitter närmast ut från klumpen (om man kan skriva så). Du behöver inte burna, utan bara köra lite hårdare för att få det hjulet att slita mer. Men det brukar märkas av att insidan slits. Har du haft rätt tryck i däcken? //Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.