|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
... Har bokat en Z3 M Coupe som jag ska hämta den sista Mars. Även hittat fälgar som jag funderar på att köpa till den (BBS Challange II 19").. Min fråga är ju då, vad kan man få för original fälgarna och är dom lättsålda tror ni? Ska även antagligen byta front o kjolar på den direkt så frågan är om man även kan sälja dom original sakerna med.. Eller är det dumt eftersom nästa person som köper bilen kanske vill ha den original? Vad tror ni?.. Vore tackasam för svar eftersom jag måste bestämma mig i veckan för fälgarna... ------ / .s | |
| Jag skulle behålla fälgarna och delarna. Sen om du säljer bilen skulle jag sälja den med orginal delarna och behålla dem nya fälgarna till en annan bil eller sälja dem separat. Dyra fälgar ökar inte värdet speciellt mycket på en bil tyvärr. | |
| jag tror inte att fälgarna spelar så stor roll vid försälningen men behåll kjolpaketet sen när du ska sälja bilen sätter du på orginaldelarba och säljer kjolpaketet för sig självt :D | |
| Du får HÖGST 10.000 för originalfälgarna om du säljer dem. Tänk på att de har olika ET och gör att de inte passar rakt av på någon annan bil än M-bilar. Ett rimligare försäljningsvärde på fälgarna är runt 5.000. Behåll dem !! | |
|
Du sägar att jag skulle få MAX 10000.. och sen skriver du att 5000:- är rimligt.. Ganska stor skillnad tycker jag ifs.. Men det med ET.. Är ju inte så insatt direkt, men du menar att dom inte på något sätt passar på säg en 2.8? Alltså det ÄNDA dom passar på är en M-bil.. Inkl. det även säg M3-e36? ------ / .s |
|
modano |
Ett varningens finger för 19" på M-coupe!! Har haft Challenge 19" på M-coupe, visst går det men det skaver och tar i dessutom ser 19 väldigt oproportioneligt ut på Z3án.. det blir för mycket fälg på bilen helt enkelt... Tänk även på ET så det stämmer.. Vill du gärna ha BBS så har jag ett par 18" BBS RK svartlackerade som suttit på min M-coupe om det kan vara intressant ? Ska du sälja originalprylarna kan du maila mig på johan@levinsbil.se . |
|
Det du sa där Jerry låter ju väldigt vettigt.. Känns som att fronten o kjolarna skulle man ändå inte få så mycket för.. Bättre att tjäna en hacka efter man har sålt bilen isf... ------ / .s |
|
modano |
Förresten dina originalfälgar har jag för mig har ET 8 bak!! De passar troligtvis inga andra bilar än M-coupe / Roadster !!! Exempelvis så har vanliga Z3ór ET 41 bak! |
|
Modano -> Länk Tycker det ser helt okey ut på denna.. Hittade denna på annons för länge sedan. Om någon vet vem som har haft/har den så får ni gärna säga till.. Som sagt så tycker jag dessa 19" passa perfekt på bilen, men man vill ju inte att det ska skava när man kör.. Kan nån enkelt förklara ET för mig.. är lite efter tror jag.. ------ / .s |
|
| Mailman, du får nog kolla över din länk, eller måste man vara medlem för att se bilden? | |
modano |
länken du skickade kräver inloggning... ET är inpressningsbredden på fälgen. Kortfattat hur långt ut från hjulnavet fälgen breddar. kika på Länk |
| Modano, fick du mitt mejl angående fälgarna? | |
|
Oupps.. Klantade mig nog lite.. Hoppas denna funkar... Länk ... Föresten.. Tycker ni 14500:- för ett par äkta BBS Challange II fälgar med bra framdäck o slitna bakdäck är ett rimligt pris? Fälgarna ska förövrigt vara repfria.. ------ / .s |
|
| jag tycker att det låter rätt billigt...är det den froten du ska ha på din??? | |
|
Ja förhoppningsvis.. Ska snacka med killen i veckan.. Det är även andra kjolar på som går lika långt ner som fronten.. Får väl se vad han säger om pris m.m.. ------ / .s |
|
modano |
när jag ser bilden så kan jag direkt säga att han har troligtvis 8.5x19" bak vilket innebär att han har en tokbred spacer. Vet du om det är 8.5 eller 10" breda bakfälgar du ska köpa ? 14500 är inte jättebilligt för begagnade Challenge. 8.5x19 kostar nya 3990 hos OCL och vet av erfarenhet att detta pris går bra att pruta på!! Däcken är ju i regel inte värda något begagnade... Varför inte köpa mina BBS istället ? ;) 8000:- !! 8.5x18" fram, 10x18" bak. Du kan med lätthet montera 285 breda sulor på dessa ! Och bilden du skickade förresten, det ÄR verkligen för mycket fälg för bilen i mina ögon.... |
| modano...har du någon bild på dina ?? | |
|
Modano -> Tack för erbjudandet, men jag vill nog ha 19" tum.. Smaken är som... Ska snacka med killen o kolla att det passar.. Kanske kan man pruta lite.. ------ / .s |
|
modano |
som sagt pruta ska du göra... nya kostar 16000:- bmw_jerry.. du har mail... |
|
Jag köpte ett sätt originalfälgar till Z3M för 4500:- tror jag det var i höstas. Killen som sålde dem hade haft dem ute LÄNGE utan att någon hade ringt.. Snygg front på den där bilen, men går den över ett farthinder? / Fredrik |
|
| Min uppskattning kanske inte var så dum ändå då.... ;). Fälgarna är ju stort settt oanvändbara på alla modeller förutom M3 och M-Roadster samt Coupé | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.