|
|
|
|---|---|
|
Behöver hjälp med översättning från tysk service. På listan/kvittot fanns med 6 liter motorolja, oljafilter motorrengörning men också nåt jag inte förstod. Oelwechsel o.oel bis einschel 1,6l hubr ?? Vad betyder det? MvH Bmw 4-ever | |
|
Oljebyte, o.olja till ???? 1,6l ???? Alltså byte av någon olja 1,6 liter... tyvärr klarar min skoltyska inte mer, just nu. |
|
|
kan det va så att bromsvätskan är bytt? borde ju va runt litern där :S? BMW CS Nr:06086 Bilen :Länk |
|
|
1,6 hubr har med motorstorleken att göra, dvs en 1,6 l motor, ingenting med antalet liter som skall bytas vid oljebyte. Oelwechsel betyder oljebyte Mats BMW CS #5847 |
|
|
Jag har fatta med att Oelwechsel betyder oljebyte, men hur ska man förstå hela meningen? MvH Bmw 4-ever |
|
| det väl ca 1,6 l olja i växellådan? kan det vara nått sånt ? | |
|
Vilken bil gäller det? Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Oelwechsel är som ovanstående säger oljebyte. Hubr är en förkortning för Hubraum = cylindervolym. Bis = till einschel måste vara en förkortning eller tekniktyska. Det närmaste jag kommer på är einschlagen=slå i , einschenken=hälla i. Hals und Beinbruch!(Lycka till)! |
|
|
Det gäller en 328! Kan det vara 1,6 liter bakaxelolja eller vad det nu heter? MvH Bmw 4-ever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.