|
|
|
|---|---|
|
Har problem med min avtagbara dragkrok. Efter att jag senast använde den, kan jag inte få bort den. Då jag ska besiktiga bilen snart börjar jag få lite panik. Eftersom bilprovningen inte gillar löstagbara drag som inte är löstagbara. Någon som har något knep eller tips hur jag ska få lös den? /Geson | |
|
Liten slägga + rostolja? Annars är värme den ultimata rostlösaren, jag antar att det är fastrostat? Mvh |
|
|
Vet inte det om den är fastrostad. Hade bara suttit två dagar, brukar ta bort den när den inte används. /geson |
|
|
Har du den versionen som lösgörs med en vajer inifrån bagageutrymmet? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
det är den med ett vred på sidan! vet inte om det finns fler versioner. godkänd till 2000kg. /Geson |
|
|
Länk Det är modellen vid nr11 /Geson |
|
|
Vad är problemet då?? Får du inte i nyckeln, eller kan du inte vrida vredet, eller släpper inte bulten som ska låsa kroken? Den är spetsig i änden o är det mycket skit o hålet i balken när man monterar kroken kan den fastna lite sen. Vrid vredet till löst läge, alltså tryck in o vrid i rätt riktning, sen rucka kroken i sidled o upp o ner så brukar det släppa! ///Magnus |
|
|
Problemet är att jag inte kan vrida vredet, har aldrig varit nåt problem förut. /Geson |
|
|
Har du tryck vredet inåt som man ska då? Har du låscylindern kvar? ///Magnus |
|
|
Har gjort precis som jag alltid gjort, fungerat då! Jag har låscylidern kvar, har dock aldrig användt låset. Får göra nya försök imorgon. Tack för svaren. /geson |
|
|
Det kanske är så enkelt som att den frusigt fast? Fram med lite varmvatten eller nått. //Magnus |
|
|
Har varit ute i kylan och försökt få bort kroken igen! Har bankat o knackat.............puh! Har provat med nyckeln för att se så att den inte gått i lås, men nej, inget resultat. Tror inte det är rost...... då den fastnat efter dara två dagar. Tror inte den har frusit fast.... då det var plussgrader när det hände. Verkar som det är låsmekanismen som hängt sig. Inga mer idéer???? På måndag har jag besiktningstid......blir en säker tvåa om jag inte löser detta. /Geson |
|
|
Då var kroken borta.....! Det blev stora polygripen! Var lite orolig att dra sönder nåt. Nu blir det dragkroksvård innan den monteras nåt mer. /Geson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.