AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.038

Åka bmw är farligt för körkortet!

Sida 3 av 3
Hej alla. Jag har en arbetskamrat som blev av med sitt körkort nu innan jul. Han fick bara 24 timmar.
du
80
dulleh
BMW 318iS -93
BMW 525i 24v -92
Andersson_CSI:
Jag frågade dom två poliser som stoppade mig när vi satt i polisbilen.
Jag frågade: visst får jag 48h att köra nu ?
dom svarade båda två: det är upp till oss om vi vill ge dig 48 timmar eller inte.

och att ge en person som tappat körkort 48 timmar att köra eller 24 timmar kan väl inte ens jämföras med att prata påföljder för olika brott ?

// dulleh
"En Gång BMW, Alltid BMW"
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Jag erkände 230 km/h och polisen sa att så fort går inte bilen *s*
Sm
148
Smerto
530IA M -01 E39
VW Bubbla 1303s 1600cc -74
Det är alltid 48h. Inget annat, i så fall lurar bara polisen er för att de tycker att det är kul. 48h har du för att du skall ha gått om tid att transportera hem ditt fordon. Så länge det gäller fortkörning, inte rattfylla eller dylikt.
Ei
42
Einarsson
Ford Expedition 5,7L V8
Volkswagen Passat 1,8T
Goldcom: Sorry, stort fel av mig... Norrköping ska de va!! Trafikplats Åby.

// Einarsson
fjamsetramsa
När min 18 åriga dotter är ute o kör är jag bara tacksam om det finns poliser ute o stannar idioter i 150 på 90 väg...
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Så är det med BMW... Det är inte inköpspris som är rätt så hög. Service, försäkring, bensin, tvätt det kostar oxå å så polisens tjenster är dyraste av allt! Det blev ett 8 gånger på 5 år o gick på ett par tusen lappar totalt men lyckas behålla körkortet!!!

an
643
anlima
735iA -87
Forry, förstår att du NJUTER i din nya bil.Den är ju inte längre "rod", den går jämnare med tvåcylindrar mer än den gamla fina röda. Visst funkar den bra, din mojäng i rutan?

/Mats
72h fick jag, 94 var det här. Körde sedan oerhört laglydit i 2 mån och präntade in en kompis födelsenr. Så staffet blev endast böter med facit i hand.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.