AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.045

Åka bmw är farligt för körkortet!

Sida 2 av 3
A_
639
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Poliserna kanske var tvunga att jobba lite övertid för att få extra pengar i semesterkassan ;)
du
80
dulleh
BMW 318iS -93
BMW 525i 24v -92
det måste ha varit någonting sådant..
det skumma var att dom var inte det minsta sura mot mig ? hur trevliga som helst.
vi gjorde till och med upp en deal.
jag sa att om jag fick mina 48h att köra så skulle jag godkänna.
och jag spar en massa pappersarbete för dom genom att godkänna.

// dulleh
"En Gång BMW, Alltid BMW"
ur
45
urjo
518i-90
Einarsson:
Polisen mätte 157 på 90 väg.

urjo
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

dulleh: skulle inte vilja kalla det för en deal eftersom du alltid får dina 2-3 dygn att köra efter dom tagit kortet.

___
//Ulf
Jag har nog aldrig sett en skånsk polis utomhus vid regnväder :)

Programmer: 24h är väl normalt?

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

wendtan: det är möjligt att det är 24 tim, det är några år sedan (1991) jag var av med mitt och då fick man mer än 24 tim. Har för mig att man fick de två nästkommande dagarna + återstående timmar på det aktuella dygnet. Vet i alla fall att man fick mer än 24 tim eftersom jag jobbade (körde taxi) nästföljande kväll.

___
//Ulf
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Som tillägg...Jag blev inte av med körkortet i en BMW utan i en MB 200E och det var på den tiden som hade förök med max 90 km/h på motorväg. Dock var beslutet taget att höja till 110 igen när jag blev tagen...men det hjälpte ju föga ;) 2 månaders indragning blev straffet och det avtjänades som vanligt innan domen kom...

___
//Ulf
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
jag är nästan 100% på att det är 48 timmar till man för köra efter att man indragning.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Det är 48 timmar man får fortsätta köra.
Jag tackar farthållaren för att man har klarat sig såpass bra undan fortkörningsböter.

Keep Your Distance!
du
80
dulleh
BMW 318iS -93
BMW 525i 24v -92
programmer:
nej, det är upp till polisen om dom vill ge dig det eller inte, dom måste inte.

// dulleh
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Toleransen/kilometerrabatten ska tydligen sänks för att de som bara kör "lite" för fort typ 10 km också ska få böter vilket då ska få de notoriska fortkörarna att sänka hastigheten automatiskt, talades det om på radion förra veckan.

///MVH Hasso
Länk
Ok, det är i såfall indivudellt då mitt körkort tog semester så var det 24h.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Ei
42
Einarsson
Ford Expedition 5,7L V8
Volkswagen Passat 1,8T
Jag fick köra 48 h efter dom tagit kortet. Jag blev stoppad 02/01 -06 kl. 14.59. Fick köra till 04/01-06 kl. 14.59.... me andra ord 48 timmar!

// Einarsson
du
80
dulleh
BMW 318iS -93
BMW 525i 24v -92
Einarsson: ja, men polisen bestämmer hur länge du ska få köra. vill dom vara snälla och ge dig 48h så gör dom det, vill dom inte det så kanske du bara för 24h ?

// dulleh
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
jag var nära att bli av med kortet på 50 väg med min 318i-92 tur att jag inte hann upp fortare än 75 när dem sköt mig och hade det varit 328:an så hade jag åkt komunalt fortfarande....huu

Mpower
Ni får ursäkta mig det där att dom var ute just för att plocka BMW tycker jag låter helt otroligt dumt..vem kom med den idén tror nog att dom var ute efter alla sorters bilar

Bimmer
du
80
dulleh
BMW 318iS -93
BMW 525i 24v -92
Min morbror känner en på stationen och det var han som hade sagt att dom var ute efter BMW's den kvällen, men vad vet jag :S

// dulleh
Ok men jag tycker fortfarande att det låter otroligt som om dom skulle ha vissa sorters bilar att ta vid olika tillfällen

Bimmer
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Einarsson: Var på E4:an utanför Jönköping stod de? Då jag bor i Jkpg blir det motorvägen varje gång man ska någon vart. Har dock aldrig sett någon polis där så det vore bra att veta var man ska sakta in.
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
dulleh:
Jag har svårt att tro stt det är upp till den enskilde polismanen att avgöra om du ska få köra 24 eller 48 timmar till. Det finns förmodligen en regel för detta som poliserna följer. Hur skulle samhället se ut om alla poliser själv fick välja vilka påföljder olika brott skulle få?

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.