|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag blev av med körkortet i Måndags.... Fortkörning! Det är fan farligt att åka bmw har ja kommit fram till... de går ju så inihelvete och man känner inte hur fort de går...!! Men dumt som fan var de ju iaf. Och jag får stå mitt kast! Men känns tungt som fan! // Einarsson | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ja absolut. ///MVH Hasso Länk |
|
Ja, det känns mer som en tidsfråga på ett oundvikligt faktum. Har ingen fortkörningsbot sedan jag tog mitt kk 1968, men sedan jag började åka BMW så vet jag att det kommer att hända..Särskilt i min härliga 540 blir man ju fartblind, det är ju först då man passerat 110 som det blir bekvämt att köra..hehe PS: hade tur en gång på radarns tid då jag körde en wv bubbla o framför mej låg en annan, han körde lagligt o jag för fort, snuten vinkade i honom o jag fick rulla vidare..med bultande hjärta:-) Min bil Länk |
|
|
eehh ja specielt 129hk e34,en riktig raket! Richard Channing hade snygg bil |
|
|
För min är jag övertygad om att det mer sällan är bilens fel och mer ofta är förarens fel att bilen går för fort! Dagshumöret inverkar säkerligen också! Och förarens ålder! Vissa påstår tex att det är omöjligt att åka lagligt i en M5! Jag som gav mig själv en M5 i 50-årspresent vet att det inte är några problem alls att åka lagligt i en M5! Om man vill det förstås! Per L |
|
|
Haha.... ja, 129 vilda hästar!! Men när alla får jobba så går det undan! hehe... Jag sa de för ett bra tag sen att det är bara en tidsfråga innan man åker dit! Och det gjorde man... Men men, man får väl klara sig utan bilen ett tag nu då! Inte mycke annat å göra! // Einarsson |
|
| 129hk? :) | |
|
Det får nästan ses som en bedrift att lyckas bli av med körkortet i en E34 520i M20 :P Skämt åsido... jag har som genom ett mirakel klarat mig tre och ett halvt år utan varken böter eller körkortslöshet, peppar peppar. Men som Forry skriver så är det väl bara en tidsfråga innan man åker dit. När det väl händer så lovar jag att ta det med ett leende :) Mvh, Kalle Vagnparken: Länk |
|
| hur fort körde du??? | |
|
Japp 129 hästar! Haha, Tack Kalle Hansen.... en stor bedrift! =) Det finns inget annat å göra än att ta de med ett leende... det är ju redan försent! Varför bli arg!? Jag körde 147 på 110 väg. E4:an vid Jönköping. // Einarsson |
|
Daniel_ |
Kalle: eller i en 318is ;) |
| Jag är aldrig straffad för fortkörning. Jag har kört ca 230 km/h med min bil jag har nu. När jag nyss tagit körkort så körde jag 180 km/h på 70-väg och polisen tog mig. Dom slet mig ur bilen och sa att du vet vad du har gjort. Dom måste dock slängt allt för jag är ostraffad *s* | |
|
Jaha? Okej, dom kunde nog inte bevisa hur fort du hade kört... men för vårdslöshet i trafik hade dom kunna satt dit dig för.... vissa har tur!! =) // Einarsson |
|
|
Sitter i samma sits,blev av med kortet 16 okt, fortfarande borta till 16 feb känns surt när man kör servicebil i jobbet( fortkörning) Urjo Tillbaks till BMW:-) |
|
|
Daniel_, Om du har en poäng med ditt uttalande ovan så får du nog ta och presentera den lite tydligare. Så som du formulerat dig nu så är det nog dessvärre ingen som förstår vad du vill ha sagt. Mvh, Kalle Vagnparken: Länk |
|
|
Urjo Hur mycke för fort körde du och var? 50, 70, 90 eller 110 väg? // Einarsson |
|
|
jag tappade körtkortet i Maj förra året i min 520 m50.. 12 på natten på E4:an 70-väg i Umeå. Spöregnade ute och då stod dom uppe på en bro som går över E4:an, hade inte en chans att se dom. var less och ville hem, blåste på i 131km/h.. fick vara utan kortet i 5 månader, hade prövotid också så jag fick ju ta om det sen. men less var jag, men nu vet man ju att dom kan stå var som helst, vars som helst.. men det värsta var att jag senare fick höra att den kvällen så var dom ute efter att plocka BMW's i Umeå :/ // dulleh "En Gång BMW, Alltid BMW" |
|
|
Dulleh: Var det gångbron vid Sandbacka? Freude am fahren |
|
|
gångbron som går över E4:an mellan Ersboda rondellen och haga rondellen ? // dulleh "En Gång BMW, Alltid BMW" |
|
|
Just den, farbror Blå är väldigt förtjust i det stället. MAn kan undra om det är meningsfullt att ha ute trafikenheten på OB vid den tiden.Det ska till många fartsyndare innan man får kostnadstäckning för den insatsen mot grovt kriminella. Freude am fahren |
|
|
helt sant.. dom verkar ju inte bry sig vars våra skattepengar går :( // dulleh "En Gång BMW, Alltid BMW" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.