|
|
|
|---|---|
|
hej har precis köpt en e36 o efter lite sladdande började det låta från vänster bak, trodde det var snö o is i hjulhuset eller avgassystemet som låg emot- men det e det inte. har inge garage o här e de 15 cm snö----så e de vanligt att fjädrarna går av bak eller stötdämparen sitter lös? det låter som nån slår lite med hammare när man kör över ojämnheter. chris76 Länk | |
|
Slitna bakvagnsbussningar (silentblock) är mycket vanligt på E36, ger ett klonkande ljud när man kör över öjämnheter. Bussningarna brukar hålla ungefär 10-12kmil. Kostar ca 1000-1500kr/sida att få bussningarna utbytta på oberoende verkstad. Det kan även vara stötdämparfästena som är slitna men detta är mer ovanligt än bussningarna. |
|
|
Min 323 Toruing hade missljud från bakvagnen och det visade sig vara stödämparna och stötdämparlagren. Gick på ca 4500 kr för båda sidor på BMW. /mr B |
|
|
tog dän ena dämparen bak och den var som en cykelpump köper nya o testar |
|
| Har bytat båda mina fjädrar bak, en polares e46:a har haft samma problem. Hoppas att det räcker med dämparna! | |
|
det var dom yttre länkarmsbussningarna som var helskrot jäkliga o byta men det gick o nu e bilen bra |
|
|
Vad är det för artikelnummer på de yttre länkarmsbussningarna? Verkar ha samma problem som dig chris76 och kan inte hitta rätt bland alla bussningar... //Bjölle |
|
|
vet inte, det var bmw-org o kostade 150:-styck om du har den där skissen på bakvagnen så e det del nummer 4:a. |
|
|
Tack ändå! Ska in på BMW i morgon så jag ska försöka förklara, de borde ju veta... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.