|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Hej! Vad vill ni värdera denna till? mycket mil..men 1 ägare på dom milen..känns lite tryggare iaf. 320d-01 svartmetallic, 28800mil, 1 äg, fullservad på bmw, står i garage, alltid handtvättad, i absolut bästa skick du någonsin kan tänka dig, mkt utrustning, beige skinn, larm, armstöd, dimljus, 15´v-fälgar, 16´s-fälg, multiratt, mm. 2xelhiss. finns garanterat ingen finare. Jag skulle vilja säga runt 80-90. Men han vill säkert har runt 100 för den..säkert mer..känns surt o köpa en bil ny för över 300 o sälja den för under 100. | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
fast så många mil har få bilägare kört privat, utan de flesta är säkert körda mot milersättning. säg att han har kört 20000 mil mot milersättning, en normal milpeng är väl 26 kr/mil, varav 15 el. 17 är skattefria. I så fall har han dragit in över 400.000 kr efter skatt på milersättning, och med rätt peng på bränslet så har han gått plus på bilen så det bara skriker om det. sedan har han åkt trevlig bil under tiden.... fast skulle det bara vara privatmil så blir det dyrt, för det finns ingen möjlighet (som jag ser det) att han skulle få 100' eller däröver vid en försäljning. det finns helt enkelt för mycket bilar med "normala" mätarställningar runt 13-15000 mil för precis över 100'. det borde inte vara någon omöjlighet att hitta en hyfsat välutrustad 320dT för 110-120' kr tycker jag. eftersom denna verkar vara en sedan så är din gissning mycket bra tycker jag, kanske tom i överkant. fast vill du verkligen ha bilen så.... mvh johan |
| Johan: Okej..bra analys..=) Bilen stod på en firma..så han har åkt affärsresor med den. Jag hade hellst velat haft en med lägre mil. typ 15 är väll normalt. Har satt en budget på runt 90.000:-. Bör väll kunna hitta en fin för dom pengarna? En diesel bör ju vara kall med dessa skatter tycker man. Vad tycker du man ska bjuda för den bilen? Skrev ett mail till han och fråga om rost. För E46an rostar väll? Men det lät ju som att den var så välvårdad..så det är väll inte aktuellt..men den har nog gått många mil i Salt. Den fanns i Landskrona. | |
|
Länk Denna ligger i samma prisklass, mindre mil. mindre utrustning samt att det är en touring... |
|
| Jepp jag såg den där. Vill inte ha en Touring nå. Men det som var kul med den där är att den ger en liten prisbild iallfall. runt 80 lax tycker jag den är värd. 99 för den där och en kombi har bättre andrahandsvärde. Så 80 tusen ska jag bjuda han för sedanen. | |
|
Med de milen så ska man inte betala mer 70-75tkr hos handlare. mvh |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
gissar att du redan har ringt på denna: Länk verkar ganska ok, kanske tom priset går att pruta lite? mvh Johan |
| Johan: Vad vill du värdera denna bil till? Länk Ska åka och kolla/köpa den i morron..helt unik med dom milen..Ska pruta på att det inte är motorvärmare och drag. Plus att bilen ska servas. (Oljeservice) Sen att det är 2006 nu. Är glad om jag får den för 129..då har jag kommit under 130 iaf..känns lite bättre då. Är jag dum om jag ger ett sånt pris? Den har ju unika mil för och vara en diesel..och en mycket fin utr som är ovanlig för att vara sv-såld. Tacksam för svar | |
|
Pruta för att den inte har drag & motorvärmare?? Även om priset är i överkant även på en sån lågmilare så skulle jag personligen inte gå ner p pris på en bil jag skulle sälja med den motiveringen att spekulanten tycker nåt saknas men men....... Servas ska ju alla bilar och priset kan ju vara satt med hänsyn till just det? Dvs att han kanske skulle velat ha ett par tusen till om den var nyservad. Unika mil kanske den har samtidigt som jag tycker han skulle då unikt betalt om han sålden den för det priset. 120" nånstans tycker jag att den kan vara värd. Bilen är ju ändå 6 år gammal och har ju inget "unikt" i övrigt som nån spec utrustning osv. I slutänden är det ju bara du som vet vad den är värd för dig. Har du tänkt att ha bilen och skulle känna dig nöjd om du fick den för 129" så tycker jag du ska köpa den. sw |
|
|
Ps: Den färgen gör ju inte bilen mer lättsåld då många har svårt för gröna bilar. Det kan du ju läsa en hel del om här på forumet. Såg nu att han ville ha 145" för att skicka med "specialfälgarna"...... Tycker att de ska ingå om du ger 130" för den. sw |
|
| Wadstedt79: Okej..tack för lite tips..så du tycker den är värd runt 120? vilket inte ens kommer bli en möjlighet tror jag..men 130 måste vara möjligt iallfall. Unik utr för och vara en 320D iallfall är det..dom brukar snik utrustas..färgen kan jag delvis hålla med om..hade hellst velat ha en svart. Men men..helskinn och Xenon väger långt över de. | |
|
Jag hade nog försökt kolla upp historiken och milen via chassienumret på den senaste bilen, även om den är svensksåld och bara rullat 4kmil enligt annonsen. Man kan aldrig vara nog försiktig, det finns även en del svensksålda bilar med fejkad mätarställning. Diesel brukar sällan vara alternativet i Sverige för de som använder bilen för att köra runt kvarterat till jourbutiken om man betänker att skattekostnaden är ca 4ggr högre/år än för en bensindriven 318i eller 320i. Därför ringer en del varningsklockor hos mig :-) |
|
| Kristoffer_L: Enligt Senaste besiktningen hade den gått dom riktiga milen..och enligt serviceboken..enligt han själv..ska kika på allt i morron få se hur det ser ut. 119 ska den kosta på bilfirma enligt Bilpriser.se. Och 110 privat. Vilket jag tycker låter i underkant. Men jag ska ta med mig en Utskrift därifrån och visa han. Och i med att bilen är första reg November 99 så är det en 99a. Ska påpeka allt detta. Och hoppas jag får ner den lite mer i pris. Wish me luck..=) | |
|
Det är en -00 uttagen -99 om den är uttagen i Nov -99. Lycka till med prutningen även om jag inte tror en utskrift fr bilpriser.se hjälper. Som sagt ge det DU tycker den är värd. Det är ju ändå du som ska ha bilen. sw |
|
| Vart ingen affär på bilen. Vingen som monterades på när bilen var ny hade gjort så det rostat på bakluckan..rostat så mycke så vingen inte ens satt fast riktigt. Så vi var till BMW i Nyköping och hörde om dom skulle ta det på Rostskyddsgarantin. Men den gick ut i November. Så dom tog inte ens på sig de. 7 tusen för ny skuff med lack. Killen prutade 4 tusen på bilen. Och 131 tusen för en bil som behöver ny skuff o är från 99 är vansinne. Och så var det ingen Klima..bara AC..blev så jävla besviken...skit fin bil för övrigt..Får leta vidare..ska kika lite efter en 530D också..ska vara M-Paket på den och Skinn. Nått annat tips? Nån som vet nån annan fin 320D till salu? | |
|
Tråkigt att "drömbilen" blev en sån besvikelse för dig. En 530d med M-pkt låter ju som en trevlig idé. Du lär nog få gå upp en prisklass om du inte ska köpa en nyimporterad dylik med suspekt historia fr de södra delarna av vårt vackra land. Hittar du en fin 530d med bra utrustning till vettigt pris så får du ju lite mer bil än en 320d i alla avseenden. Räkna också med högre ägandekostnader. sw |
|
| Bilen som Johan(Autopower) länkade till har jag hört är riktigt fin ;-) | |
|
Reklam "Ferlin"..........= ) Säkert en fin bil men inte överdrivet välutrustad och MÅNGA mil...... Lycka till med försäljningen i alla fall. sw |
|
|
Reklam? Nu förstår jag inte vad du menar ;-) Ja, bilen saknar ju kanske utrustning som tilltalar det yngre gardet såsom xenon och sportstolar..men den har den "livsviktiga" utrustningen som multiratt och ACC..dessutom är dieselvärmaren som sitter i guld värd. Vi får se hur det går :) |
|
|
Mmm ja dieselvärmare är toppen! ACC är ju så självklart så det behöver man ju inte nämna. Du kan väl skriva här sen vad du fick för bilen.........? Sen tror inte jag att mycket utrustning är en åldersfråga. Tror snarare att de som är spekulanter på Bmw är mer krävande/kräsna när det gäller utrustning. De Bmw jag har sålt så har det "äldre gardet" varit lika petiga med det som de yngre spekulanterna som ringt. sw |
|
| Länk Ringde nyss på denna. Ska få lite mer bilder sen skulle han fundera lite på mitt bud. Är nog ett bättre köp än en 320D. Vad tros om priset om utr? Inge sommarfälgar..mycket utr..inge Xenon..men mycket andra viktiga grejer. Xenon kan man efter montera. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.