|
|
|
|---|---|
|
ska byta bil inom kort kan bara inte bestäma mig om jag ska köpa en m3 e-46 eller en m-coupe vilken bil är roligast att köra vilken bil har biligaste försäkring | |
| Har inte kört någon utav bilarna. Men M-coupen ser ju ut som den gör, säkert minst lika rolig om inte roligare och brutalare men jag hade lätt tagit E46an, dock kostar väl den en del extra. | |
Grubbe |
M Coupe = En av Bmw:s första modeller som banade vägen till dagens förfall. Undvik Undvik Undvik Säkert jätterolig att köra för den som prioriterar det. Men man ska väl inte behöva grina direkt man ställer sig utanför bilen och kollar på den? :/ |
|
Har ägt en M coupé och kommer säkert att göra det igen. En av de roligste och snyggaste bilarna som går att hitta för tvåhundringen. Jag tycker nog att E46 M3 är för lyxig och speciellt cool är den inte. Angående utseendet så har aldig fått så mycket positiva kommentarer från andra som tiden då jag hade M Coupén, men smaken är som baken. Ny hemsa, i betastadie: Länk |
|
modano |
Har haft flera olika M-bilar och kan säga att M-coupe lätt är den som är roligast att köra. Ävn aktivt kört på bana flera år och tävlat med M3. E46 M3 är ruggigt snabb och brutal men känns inte snabb. Ombonad och fin men du känner inte farten, hör inte motorljuden i samma utsträckning som i en Mcoupen där du även sitter närmare marken. En annan fördel för aktiv körning med Mcoupe; du har inget baksäte, sitter nästan på bakaxeln, man känner bilen på ett helt annat sätt än i en M3:a. Körglädje: otvivelaktigt M-coupe! Försäkringen tycker jag inte ska avgöra bilköpet men de två Z3ór jag haft (-97 M.roadster och -99 M-coupe) har båda varit billigare än M3 E46 och E36. lycka till! |
|
Håller med Modano vad gäller körglädje, även om M3 är en mycket kompetent bil. I slutändan tror jag inte du gör en bättre affär genom att köpa en M3:a, och kanske kommer många fina M coupéer ut på marknaden efter att Z4 coupé kommit ut. I slutändan gäller nog om du har möjlighet att köra något så opraktiskt som en M coupé. Har du det, kommer du inte bli besviken.. M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.