AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
802

sänkning e36

th
20
thim
523i m-tech -07
ska sänka min e36:a fram med metallgrejjor om klämmer ihop fjädrarna, är det någon som vet hur mkt det sänker på ett ungefär?
Mvh thim
Pa
28
PatrikSWE
518i E28 -83
Jag har hört att såndär oseriös biltema-sänkning är totalt livsfarlig. fjädrarna fungerar inte som de skall efter den behandlingen. vet dock inte hur mycket skitsnack det va men jag tycker det ser väldigt labilt ut som lösning. dessutom är sänkningsfjädrar jäkligt billiga så varför chansa.

hur mycket de sänkar beror väl på hur hårt man skruvva dem?

Totalt livsfarligt att göra så.

Köp en sats sänkfjädrar istället.
ji
729
jigga
428i coupé -2014
Kan sluta i total katastrof!
Vill du inte betala för en sänkning så såga av fjädrarna en bit istället, lika korkat men inte lika farligt iaf.
Visa användare
174
PhobiE
3,5Csi -70 renov.
325i -92 turbo.
520i -95 bruks.
Som dom andra säger så skulle jag inte rekomendera biltemas "sänkklamrar". Skulle inte rekomendera kapning heller.

Köp sänkfjädrar och gärna nya stötdämpare också. Finns sänksatser (fjädrar + dämpare) för runt 4000kr. Dämparna är inte världens bästa, men fungerar väldigt bra för gatkörning (inkl lite lek etc.)

___
E36 325i "CSL"
Hata mig inte bara för att jag har rätt..
ch
164
chris76
328 T-97
har iof aldrig haft problem med kapade fjädrar men det beror kanske vilken bil det e.........tror inte "fjäderklämmarna" sänker mycke överhuvud taget

chris76
Länk
m-
331
m-b
Bmw X4

Porsche 911 Targa 3.0SC
Jag och en kompis satte sånna klämmor på en gammal bil vi lyckdes sänka ca 1,5 cm som max. Det livsfarliga förstår jag inte riktigt om man inte åker och gör undanmanöver på motorväg. Vi kunde plågaden och kasta runt i 90 utan att slå sunt det va trevliga sladdar med däckskrik vi ville ha;)

Bilen:
Länk
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
det finns ingen bra ursäkt för att montera dessa klämmor från biltema. att vilja ha en lägre bil är inte skäl nog. Det är inte bra att kapa fjädrana heller men av de 2 alternativen ser jag det sista som bästa lösning

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
jag har en fruktansvärd upplevelse vad gäller "klämmorna" vi drog drog och drog till slut släppte gängorna i skruvarna och fjädern flög i 500 kmh rakt in i garageväggen och stannade där. hade den träffat nån av oss hade den säkert gått rakt igenom. ta det lungt. köp en seriös sänkningssats. det blir bättre känns bättre och framförallt funkar bättre.

lev väl!

KICK IT!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.