AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.148

bakdörren på min E39 har gått i baklås! Hur få bort dörrsidan?

ty
5
tyken
528 Touring
Jag tycks ha samma problem som tepe hade 2003:
""Hej min högra bakdörr går inte att öppna vare sig från insidan eller utsidan. Reagerar inte heller på centralåset. När man drar i inre handtaget kommer låspinnen följsamt upp men släpper man handtaget (inre) så åker den ner igen. Går inte att öppna utifrån i det läget heller. Brukar inte använda barnspärren."
Dock med den skillnaden att jag använder barnspärren.
Finns någon som vet hur man kan öppna dörren? Antingen som biltjuven genom att sticka ned nån krok mellan rutan och dörrplåten och dra i nånting, eller från insidan på något sätt. Eller nåt annat sätt att lösa prombemet?

tyken
wowwe
Hej jag har själv haft det på min e39 faktiskt. Händer detta bara nu på vintern eller?
Detta är ett känt BMW fel.Sök på forumet och du lär hitta svar Länk

ty
5
tyken
528 Touring
Felet har kommit gradvis så tillvida att "låspluppen" ibland inte gått upp/ned när jag låst med centrallåset (vilket jag alltid gör), men för c:a en vecka sedan fungerar det inte alls - låspluppen är nu konstant nere (och faktiskt sticker den upp mindre än på andra bakdörren!)
Tack för länktipset - verkar som det antingen är oxid i kontakterna till låsmotorn eller en utsliten axel/länkarm i låsmotorn.

Om jag bara kunde få upp dörren på något sätt så jag kan kontrollera vilket!!

tyken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.