AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
7.322

Hur många E60

Sida 3 av 4
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
wowwe:

Om jag förstår det rätt, är det än inte riktigt klart vad vi som har bilar från tidligt 2005 och 2004 gör ännu... Det kom tydligen någon förbättrat CCC under våren 2005, men vi som har bilar innan vår 2005, har fortfarande ingen MP3....

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
wowwe
Simon min är 05/2005 :) Men om jag förstod det rätt så måste allt klaffa till 100% dvs inga andra problem med grejer som inte funkar ner man uppdaterar till CIP 20 eller högre. Men din service måste avän aktivera mp3 funktionen i datorn när man gör nedladningen.

// Mome

Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Nu verkar det vara en uppdatering i fallet omrking MP3. En kille har nu fått sin bil uppdaterat till CIP 20.02 och fått MP3. Han hade Prof Navi (och prof radio förstås), och hans bil var byggd mars 2004! Prof Nav kom i slutet av januari 2004, så nu verkar det som om att det går att uppdatera alla E60/E60 med Prof. Navi till MP3, så länge man har prof radio som ju är ett krav för att kunna läsa MP3 skivor ;-)

Vår E60 ska in i febuari nån gång för byte av microfilter, så jag ber BMW uppdatera till CIP 20.xx och så skulle MP3 fungera! :-)

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
wowwe
SIM : Vet du har man bränner en MP3 som funkar i våra E60? Vissa påstår att man måste göra det på ett speciellt vis och program

BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Tycker min drar lite hackigt vid acceleration emellanåt. Kan en uppdatering av mjukvara lösa problemet??

Mvh

Jonas
Ho
355
Hoppe
E91 320d Xdrive -12
E60, 10500 mil

Hans Olof BMWCS #5381

"Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några"
wowwe
BMW-Jonas: Om den tvekar något runt 3000 varv så finns det uppdatering för det

Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
För att få MP3 låtarna att fungera är det bäst att bränna skivan så långsamt som möjligt, och på en skiva med bra kvalitet, då BMW's läsare är lite kännsliga.

Vissa har fått det att fungera genom att bränna med Windows Media Player, och andra använder Nero.. Prova dig fram, men viktigast av allt är att bränna skivan med låg hastighet!

Hoppe:

Härligt att någon äntligen rundat 10.000 mil.. Är du fortfarande nöjd med bilen ?

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Ho
355
Hoppe
E91 320d Xdrive -12
Sim: Kör 6000 mil per år så det blir fort mil. Nöjd med bilen nu efter lite inledande strul med bl.a. elektroniken. Grymt bra ljud i Logic7, sportchassiet är, i mitt tycke, perfekt avstämt. Mycket nöjd med bränsleförbrukningen. Glad att jag har manuell låda...tyvärr finns inte nästa mål på stegen (535d) med manuell låda så jag har börjat drömma om en E61, 530xd i stället. Men alternativ finnes, har alltid gillat Subaru och nu kommer ju även dom med en diesel så framtiden får utvisa om man kanske blir "stallkompis" med Sohlberg istället...;-))

Hans Olof BMWCS #5381

mi
68
mickeolsson
X4 30i G02 -21
428i F33 -15
Hej, har beställt en 525iT med business stereon och standard högtalarna, är dom ok för en "normal" brukare ? Vissa hävdar ju på forumen att det är rena katastrofen och att logic7 är enda alternativet. Skulle ju naturligtvis gärna köpa till dom, MEN någonstans måste man ju ändå sätta stopp på utrustningslistan annars så får ju soss en kund till...
Ho
355
Hoppe
E91 320d Xdrive -12
Vad beträffande stereon är jag fel person att fråga. Tillbringar så mycket tid i bilen och bilen är dessutom det enda stället man får spela sin musik ostört, så för mig finns bara Logic7 som alternativ. Men allt är ju en fråga om prioriteringar och hur mycket man nyttjar grejorna.

Hans Olof BMWCS #5381

pa
52
patton
S80 awd
Jag tycker stereon är ok i min E61, saknar möjligheten till MP3 och att den inte stöder CD-Text. Mottagningen på radion är helt ok. Enda som kanske är mindre bra är att diskanten kan vara lite klen.
mi
68
mickeolsson
X4 30i G02 -21
428i F33 -15
Låter ungefär som jag trodde, den som är beroende av musik vill ha mer annars så duger den gott. Ska försöka hinna in och provlyssna om det går innan bilen är satt i produktion. Börjar bli sugen nu, det blir en Carbonsvart med Advantage comfort och M-paket.
Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Jag tyckte standard var mycket klent, L7 inte värt pengarna så för mig var Hifi helt perfekt. Har det i den jag har nu och har beställt det i den nya med.
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Standard är klent, Hifi bättre och L7 klockrent!

Att sitta i komfortstolen, lyssna på nån koncert i Logic 7 och varva 1500 varv i 150 km/t med farthållare - det är grymmt :-)

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Ol
10
Oljebrännarn
525d Touring -05
Jag tycker standard låter helt ok för att vara just standard, främsta svagheten tycker jag ligger i ett märkligt klent mellanregister. Ska försöka lirka in högtalarelement av bättre kvalitet i framdörrarna, någon som har erfarenhet av detta?

/Andreas
Har monterat en sub och ska även byta ut främre högtalarna eftersom det inte finns någon diskant i dom, detta bör räcka nog räcka..
wowwe
jag har också standard systemet men ångrar mig att jag inte tog Hifi eller Logic7 faktiskt.
Tjena !

bilen har nu gått ca 1350 mil nu och oljenivån är ca i mitten av skalan på i-drive displayen.

frågan till er - när hade ni eran första service av E60/61 åket, med sex cylindrar.

mvh THEDOCTOR46
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Jag ser inte oljenivån i min och jag bytte olja vid ca 2400 mil...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.