AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
7.324

Hur många E60

Sida 2 av 4
Hade en 3-serie bil ett tag med startknapp, rätt coolt till en början men efter ett tag tyckte jag bara att det kändes j-t jobbigt med ett moment till.
Ol
10
Oljebrännarn
525d Touring -05
Robert J; Har använt diverse olika släp förutom mitt eget, och problemen är desamma även på helt nya släp. Köpte den här dyra bilen till stor del för att ha en rejäl dragbil så det känns trist att man ska behöva krångla med sånt här. Det måste vara nån grundläggande skillnad i bilens elsystem jämfört med tex min förra bil, 320d -02, som aldrig strulade?

/Andreas
735
Här kommer en till!

Frågor till alla: Någon som lyckats få ersättning för att de kassa Run-flat däcken slits så pass snabbt (3-4' mil med gubbkörning)?

Klädsel kombinationen Skinn-tyg tycker jag slits snabbt (alltså tyget blir veckkgt, känns som det expanderat lr ngt) någon med samma erfarenhet?

Ett klargörande: Om man har en bil som är tillverkad efter V15 2004 ska d va möjligt att upgradera programvaran till MP3? Blev inte riktigt klok på vad som skrivits tidigare...

I övrigt nöjd får man ändå säga..

BMW-förare älskar oftast!
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Tycker också att vår förarstol (komfortstol) är lite veckig i skinnet :( efter 6500 mil. Vad gäller Run flat däcken har jag inte hört ngn i Sverige än som fått, dom utbytta på garantin.. Efter 4500 mil på våra, lät de så otroligt mkt, att jag inte orkade tjafsa med BMW Sverige om det, så vi köpte nya Michelin Pilot, och vilken skillnad :-)

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Man ska väl inte behöva skifta till manuell Jontesjögren för att få bort isen.. Det är väl en sensor eller fel på styrsystemet.
Visa användare
85
Jontesjögren
330 d M-paket 19"
M3 Cab-02 19"
tom i Norr

ABSOLUT Inte, dags att ta tag i detta nu. Antingen är styrsystemet helt enkelt för dåligt (enkelt) eller så är det något som hänger sig.

Beträffande MP3 osv. jag har vanliga CD professional (utan Navi) men däremot Logic- 7 (Som BARA är VÄRST) och idag går det EJ att spela MP3.
Har inte hängt med riktigt i debatten så frågan är. Kommer jag någonsin att kunna uppgradera ? (Tillv. 2005 v.15)

/JS
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Wowwe,
Ja, min bil är importerad av mig själv.
Ljusmodul fanns men byttes på garantin. (Pga någon defekt tog den inte omprogrameringen för halvljusautomatiken.)

Sim, Jag tycker vår bil går tyst med run flat. Både med 18" sommar och 17" vinter. Har ej åkt E60 med "vanliga" däck, så jag har ingen referens. Är det verkligen så stor skillnad som alla säger?

/Mats

Hellre "välutrustad" import än "basutrustad" Svensksåld till samma pengar.
Dieselspisen
E61 535d tillv. 2004/12. 2200 problemfria mil hittills.
Har en programvaru-bugg, radion går på direkt bilen startas.
Har fortfarande ursprunglig programvara CIP 15.0,(laga inte det som fungerar). Har haft en punktering på RFT däck.Börjar närma sig oljebyte,1 år i mars, så frågan om programuppdatering eller ej blir snart akut.
Hälsningar Lasse.
wowwe
Vad kul att det blev sådan fin respons på denna tråden :)

Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Mats:

Vår E60 var tyst och fin på RFT däcken de första 2000 mil, varefter bullret och stötigheten började komma.. Efter 3000 mil på däcken, frågade folk som var med i bilen om nått hjullaget hade gått sönder, så mycket sjöng däcken runt 80-120 km/t. Efter bytet till vanliga däck, vart det helt knäppt tyst! :-)

Det med MP3, så är det bilar byggda efter september med NAV prof och Radio Prof. som kan spela MP3. Bilar med Prof radio och BUS navi, kan spela MP3 efter CIP 19, likadant med bilar utan navi, men radio Prof.

Det ryktas om att vi som har köpt bilar innan 09/2005 med Prof navi (CCC) och prof radio, måste ha vår CCC uppdaterat då den inte klarar av att spela MP3 samtidigt som navin arbetar, då denna tar mkt kraft från CCC.... Vi får se vem som får stå för den kostnaden.. Vår återförsäljare lovade vid köpet av vår bil, att en mjukvara skulle fixa mp3 senare, och likadant stog det i broshyrerna....

PS: Tvättade den titan gråa skönheten i helgen - den är så snygg ren i snön :-)

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Wowwe - känner igen dig från E60.net ;-)

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
wowwe
Sim: Yes det är jag :)

wowwe
Min E60 hade följande barnsjudomar som blev fixade med mjukvaru uppdateringen. Tyvärr så fick jag inget papper på vad som var gjort mer än att det var många styrenheter som behövdes fixas. Tröttnade på det hela då och berättade för honom att det finns mjukvaru uppdatering till mina problem som BMW själv lagt upp på TIS och SIB enligt trovärdiga källor. Då gav dem sig!
1. Låg batteri nivå varnade hela tiden. Klagade 2ggr och dem gjorde en feldiagnos men inget visade sig! Dem menade att jag kör för korta sträckor !! Frågade honom då om dem informerade alla sina blivande kunder att dem inte kunde köra i stadstrafik då bilen endastvar byggd för att köras på långa sträckor eller.
2. Rest funktionen funkade aldrig på kliman tack vare låg batteri nivå
3. Vibrerande motor vid kallstart i cirka 30 sekunder
4. Passagerar rutan stannade till vid stängning med påföljd att den öppnades igen
5. El-ratten fastnade 3 ggr i översta läget.
6. Motorn tvekade något vid 3000 varv för att sedan skjuta på ordentligt.
7. Växellådan vill inte växla från 4an till 5an i ds mellan 80-120. Fixade det själv efter att jag läst mig till det på E60.net forum genom att programmerad det själv.
8. Växellådan stressade igen växlarna i D läget
9. Mp3 funktionen funkar inte ännu men jag kanske bränner filerna fel. Men som Sim nämnde innan så går det tydligen inte på bilar byggda innan 09)2005.

To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Jag ringde Verkmästaren idag om kliman. Han menade att det är bara så att ingen värme kommer på sidorna på instrumentbrädan. Jag undrade om det inte gick att uppdatera mjukvara och han sa då att fråga vid nästa service. Man undrar varför inte systemet blåser ut varm luft vid -2 ute och kallare. Det borde vara självklart.
Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Oljebrännarn; troligen är den stora skillnanden att E61/60 har en form av CAN-bus istället för traditionellt el-system. Det var samma strul för mig med Saab 9-3CC och SS. Kan även vara EU adaptern om du har sådan.
wowwe
Min klima blåser varmt Tom

To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Jag gissar att du wowwe har den utökade kliman?
wowwe
Tom: Sorry jag har den stora kliman men jag kan kolla med en polare för han har lila kliman. Jag återkommer med svar

hk
63
hkr
325ci-02, 530iT-05
530iT-05, väntar på mp3 till Navi.Prof men tycks få vänta för gäves. Annars allt bra.
wowwe
Det är officielt nu att det funkar även för bilar som är byggda innan 09/2005
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.