AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
7.321

Hur många E60

Sida 1 av 4
wowwe
Hej bara nyfiken hur många e60 här finns på detta forum och samtidgt starta vår egen e60 tråd.

bmwiktor
Jag ansluter mig till skaran med E60 bilar ;) hehe
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
E61 här, om det går bra ;)

Mvh

Jonas
wowwe
Det går jättefint. Är ni nöjda med era bilar ? Vilka problem har ni? Har ni fått mp3 med den nya CIP20(progman)

Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
E60 här med :-)

Ingen CIP 20.0 ännu, då det sägs att MP3 endast fungerar på bilar med prof. nav byggda efter 09/2005...

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
53
63
530 E60
530iA -04
Samma här! :)
Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
E61...

Stämmer bra detta med Pof Nav och Mp3. Den måste vara byggd efter det datumet och ha rätt program.
wowwe
Jag tyckte att jag läste att det även fungerade på bilar från v15 2005 som fick den nya uppdaten

Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
E60 ägare sedan sex månader och 1400 mil. (Bilen har rullat 2300 mil).
Ett problem och det var att det krävdes byte av ljusmodul för att kunna programera in halvljusautomatik.

Typiskt nog är min bil ett par veckor för gammal för att vara utrustad med digital-TV. Är det någon som har hittat ett enkelt sätt för att konvertera till digital-TV ännu?

/Mats
wowwe
Mats: är din bil importerad eller svenksåld eftersom det saknades ljusmodul

To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Jag har haft min i ca 14 månader. Jag har ett problem och det är att vid ca -2 så blir det is på vindrutan. Det kommer ingen värme ur uttagen på förarsidan på instrumentbrädan. Det gäller då kliman körs på auto. Man har enkla kliman.
Ol
10
Oljebrännarn
525d Touring -05
Någon som har haft problem med släpvagnskontakten?

Har haft bilen inne och fått ny mjukvara men problemen ändrade bara karaktär en aning. Någon enstaka gång fungerar allt som det ska, men bilen indikerar alltid någon trasig lampa med det irriterande pling-ljudet som följd och släcker även ner olika lampor efter behag alternativt allihop, en aning trafikfarligt.

Har ingen aning om hur det funkar men hela systemet verkar ruskigt överkänsligt. Skulle vara intressant om någon haft liknande problem och fått en lösning, på min verkstad verkar dom mest klia sig i skallen...

/Andreas

Visa användare
85
Jontesjögren
330 d M-paket 19"
M3 Cab-02 19"
Tom i Norr

Samma problem för mig (uttagen maj -05)
man måste pilla på reglaget åt vänster lite så kommer blåset tillbaka(då går oxå systemet över till manuell)

Personligen anser jag att den "enkla" Kliman är HELT kass. Själv blev jag mer eller mindre lurad av säljaren att denna var lika som på min -01 (där allt var perfekt med sep. värme för höger/resp. vänster sida, digitalt osv.
Även varit i kontakt med ÅF om att "bygga om" till den utökade kliman,dock inget svar ännu mer än att det skulle bli väldigt dyrt.

/JS
Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Oljebrännarn: Hade lite liknande problem som du när jag drog gamla skräpiga släp. Det var troligen oxiderade lamphållare, kassa kablar med överslag och sådant som orsakade varningarna. Tyvärr är det lite känsligt med de nya bilarna och släp, Saab 9-3SS klarar bara 25w på positionsljusen totalt. Hänger man på mer så blinkar släpen som julgranar.

Tom: Sorry, men det är sensorer mm som skall till lite överallt och mittarmstödet är den del av den utökade kliman. Tror det mer eller mindre är hela värmepaketet, kontroll enheten, reglagen och panelen fram och bak som måste bytas. Kostade väl ca 8000 extra för den utökade, då gissar jag att det ligger på 20 000 att bygga om den. Bara omprogrameringen kostar ca 7000kr.
Har kondens i bägge lysena fram och ljudnivån på stereon kan peaka till ibland, det senare kan kanske ha att göra med HF installationen annars är jag supernöjd!
kondensen får dom väl fixa på ngn service.
Hittills har nog denna bil varit mest problemfri jämfört med andra nybilsköp.
Gu
280
Gurkan28
530DA M-sport 2006
Min e60 kommer i april. Min tillverkas v7 2006 och det ska gå att spela upp mp3 i Prof. Stereo man behövde ej prof. navi. Det står även på bmw:s hemsida på Extrautrustning på 5-serien.

Mvh Daniel
pa
52
patton
S80 awd
E61 520d, har den enklare kliman och den funkar kanon. Körde tidigare Audi A6 och BMW har långt kvar till den kvaliten på inredning men den är roligare att köra!
Ni som har 06:or med startknappen, sitter inte nyckeln i vägen?
Det syns verkligen att dom inte hade planerat för startknapp från början.

Keep Your Distance!
pa
52
patton
S80 awd
Jo knappen sitter illa till, och att ha både knapp och nyckel är dumt om man ändå ska sätta i nyckeln...
53
63
530 E60
530iA -04
Har problem med passagerar stolens eljustering, fungerar bara ibland... sedan har jag upptäckt att fläkten går upp & ner i "fart" när det är kallare än -20. Det är som om den inte kan bestämma vilken fart den skall gå på, så till slut ledsnar man på eländet och styr den manuellt istället. (Utökad klima)
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Snart medlem i familjen. Utlovad leverans v8.

Hoppas värme mm funkar då jag är bortskämd med perfekt klimat i X5:an oavsett utetemp och fuktighet.
Minns att min E39:a från 00 inte var speciellt bra på att hålla bort fukten på sidorutorna vintertid.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.